راه اندازی دانشکده تخصصی حوزه گردشگری در شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی
راه اندازی دانشکده تخصصی حوزه گردشگری در شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی

به گزارش ندای تجن- در دوازدهمین سفر شهرستانی مدیران استان به سوادکوه شمالی؛ در جلسه استاندار مازندران و معاون آموزشی وزارت علوم، عموعابدینی با اشاره به این که استاندار مازندران دستور داد تا مطالعات برای راه اندازی دانشکده گردشگری در مقاطع مختلف در این شهرستان ها صورت گیرد، گفت: شهرستان های سوادکوه و سوادکوه شمالی […]

به گزارش ندای تجن- در دوازدهمین سفر شهرستانی مدیران استان به سوادکوه شمالی؛ در جلسه استاندار مازندران و معاون آموزشی وزارت علوم، عموعابدینی با اشاره به این که استاندار مازندران دستور داد تا مطالعات برای راه اندازی دانشکده گردشگری در مقاطع مختلف در این شهرستان ها صورت گیرد، گفت: شهرستان های سوادکوه و سوادکوه شمالی صاحب دانشکده اختصاصی حوزه گردشگری می شوند. ‎

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ظرفیت بسیار بالای مازندران در حوزه آموزش عالی گفت: راه اندازی دانشکده گردشگری در این استان گردشگرپذیر از نیازهای و ضرورت های اساسی است.

قاسم عموعابدینی در نشست با استاندار مازندران در سوادکوه شمالی افزود: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اجرای کامل آمایش آموزش عالی، مازندران در حوزه آموزش عالی ظرفیت بسیار مطلوبی دارد و به نظر می رسد که جهت‌گیری آموزش عالی باید به سمتی باشد که بتواند علاوه بر تامن نیازها، بتواند فارغ التحصیلانی را روانه بازار کار کند تا بتوانند موضوع اشتغال را رفع کنند.

وی اظهار داشت: علاوه بر این آموزش عالی مازندران باید به سمتی حرکتی کند و نوع آموزشی داشته باشد که جوانانی که در این استان تحصیل می کنند، بتوانند پس از فارغ التحصیلی دارای شغل شوند.

معاون وزیر علوم با اشاره به نشست با استاندار مازندران که در شهر شیرگاه برگزار شد، خاطرنشان کرد: شهر شیرگاه مازندران از ظرفیت بزرگ گردشگری برخوردار است و در این منطقه آموزشکده ای نیست تا بتواند جوانانی که علاقمند به این حوزه هستند را آموزش بدهد.

عموعابدینی گفت: استاندار دستور داد تا مطالعات برای راه اندازی دانشکده گردشگری در مقاطع مختلف در این شهرستان ها صورت گیرد و در سطح دیگر شهرستان های مازندران نیز با توجه به ظرفیت های موجود، طبق مصوبه ابتدا باید کارگروهی تشکیل شود و آمایش آموزش عالی باید رشته هایی که متقاضی و شغل ندارد را حذف تا رشته هایی که ظرفیت و شغل دارد را جایگزین آن کند تا دانشکده مورد نظر راه اندازی شود.

استاندار مازندران نیز در این نشست گفت که موضوع گردشگری بعنوان یکی از صنایع مهم در دنیا مورد توجه قرار گرفته و گردشگری سنتی جای خود را به گردشگری صنعتی داده است.

سیدمحمود حسینی پور افزود: مازندران از ظرفیت های زیادی در بحث صنعت گردشگری برخوردار است اما تاکنون نتوانسته ایم از این فرصت مطلوب استفاده صنعتی کنیم به عبارتی دیگر هنوز نتوانسته ایم از گردشگری در راستای ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی استان استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: با فرصت هایی که در دولت سیزدهم بوجود آمد و در سفر شخص رئیس جمهور به مازندران ایشان تاکید کردند که طرح طبیعت گردی در میانکاله عملیاتی و اجرا شود که این امر بیانگر نگاه عمیق ایشان در بحث گردشگری و ایجاد اشتغال است.

استاندار مازندران گفت: امروز نیز جلسه خوبی برگزار شد و حوزه انتخابیه قائم شهر و سوادکوه از داشتن دانشگاه معتبر محروم است. قرار شد مطالعات لازم برای راه اندازی دانشکده گردشگری در سوادکوه شمالی آغاز شود چرا که شیرگاه مردمانی پرتلاش و فرزندانی با انگیزه دارد و باید برای ایجاد اشتغال جوانان این منطقه فکری اساسی کرد.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان اینکه، در حوزه صنعت بزرگترین شهرک صنعتی استان با اشتغالزایی ۶ هزار نفر در شهر شیرگاه مشغول فعالیت است، افزود: تمام ظرفیت های شهرستان شیرگاه باید بررسی شود تا بر اساس آمایش آموزش عالی بتوان تصمیم گیری کرد.