فعال سازی ۵۲ منطقه نمونه گردشگری در مازندران / توسعه سوادکوه شمالی با فعال سازی ظرفیت گردشگری شتاب خواهد گرفت
فعال سازی ۵۲ منطقه نمونه گردشگری در مازندران / توسعه سوادکوه شمالی با فعال سازی ظرفیت گردشگری شتاب خواهد گرفت
احمد توکلی، سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت: ۵۲ منطقه نمونه گردشگری دیگر در مازندران فعال می‌شود. ‎

به گزارش ندای تجن- احمد توکلی در بازدید از مناطق سوادکوه شمالی در سفر استاندار و مدیران استانی به این شهرستان در بازدید از طرح‌های عمرانی و خدماتی با بیان اینکه مازندران، استانی با قابلیت گردشگری بالاست و از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است، اظهار کرد: از طرح هایی که می‌تواند توسعه اقتصادی و کارآفرینی استان را شتاب دهد، حوزه گردشگری است که با تاکید استاندار مازندران، در دستور کار معاونت عمرانی قرار دارد و مطالعه و شناسایی ظرفیت جدید استان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در مازندران ۱۲۲ منطقه نمونه گردشگری مصوب داریم که تاکنون ۷۰ منطقه فعال شده است، افزود: ۵۲ منطقه دیگر نیز برای فعال سازی و جذب سرمایه‌گذار در دستور کار معاونت عمرانی استانداری قرار دارد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران، فعال سازی مناطق نمونه گردشگری را نیازمند جذب سرمایه گذار دانست و یادآورشد: دولت نیز متعهد است تا زیرساخت‌های مورد نیاز مناطق نمونه گردشگری را مهیا نماید و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار بدهد‌.

وی از ایجاد ۲۵۰ فرصت شغلی در مناطق نمونه گردشگری مازندران خبر داد و تصریح کرد: حوزه گردشگری مازندران از فرصت بالایی جهت اشتغالزایی برخوردار است و با فعال سازی دیگر مناطق و همچنین معرفی به مسافران و گردشگران، قابلیت افزایش اشتغالزایی را دارد.

توکلی افزود: سوادکوه شمالی از ۲ منطقه نمونه گردشگری اندرگلی و زمزم برخوردار است و منطقه آذر رود لفور نیز برای طرح در هیات دولت و تصویب، در حال مطالعه است و پس از تکمیل طرح مطالعاتی به هیات دولت اعلام خواهد شد.

وی سوادکوه شمالی را به دلیل برخورداری از منابع ملی بکر، دارای ظرفیت مناسب گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: جاده سوادکوه از جاده های مهم تردد مسافران به مازندران است و برای تردد سریع تر گردشگران به منطقه لفور، ساماندهی و آسفالت جاده جمشیدآباد به سد لفور در دستور کار قرار خواهد گرفت.