افتتاح ساختمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان سوادکوه شمالی همزمان با سفر استاندار به این منطقه
افتتاح ساختمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان سوادکوه شمالی همزمان با سفر استاندار به این منطقه
فرهاد غلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مراسم افتتاح ساختمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان سوادکوه، ضمن تبریک این رویداد ارزشمند، گفت: سطح اول نظام ارجاعات در حوزه بهداشت و درمان باید هوشمند و نظامند باشد. ‎

فرهاد غلامی به تقویت اورژانس ۱۱۵ در شهرستان سوادکوه شمالی به دلیل حجم بالای ترافیک جاده ای و قرارداشتن در منطقه کوهستانی و پرتردد تاکید کرد و خواستار کمک خیرین منطقه در این زمینه شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان این که درمانگاه تخصصی این مرکز باید تقویت شود و تمام خدمات تخصصی در این مرکز انجام گردد، افزود: این شهرستان بر مبنای شاخص جمعیتی و فاصله ای که با دو بیمارستان شهدای زیراب و رازی قائم شهر که کمتر از ۳۰ کیلومتر است دارد نیاز به ساخت بیمارستان ندارد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیشترین تعهد را در شهرستان سوادکوه داشته است، ادامه داد: باید در این شهرستان یک مرکز شاخص از لحاظ عملکردی و توسعه ای داشته باشیم و بر اساس برنامه استراتژیک و روال آن پیش برویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه این مرکز با ۱۲۳ پرسنل، ۱۰ پزشک و ۶ دندانپزشک، بیش از ۲۱ هزار نفر از جمعیت منطقه را تحت پوشش خدمات خود دارد، به درصد بالای سالمندی با نرخ ۱۴/۷ در استان و ۲۱/۷ درصد در شهرستان سوادکوه شمالی اشاره کرد و بر اجرای طرح جوانی جمعیت و همچنین تلاش برای داشتن سالمندانی سالم تاکید کرد.

غلامی همچنین خواستار توجه ویژه به سلامت و ایمنی آب این شهرستان و رسیدگی و پیگیری حل معضل دفع زباله منطقه شد.

گفتنی است؛ همزمان با این مراسم که با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاون درمان دانشگاه، مدیران بازرسی و دفتر ریاست دانشگاه، معاون بیمه سلامت استان و جمعی از مسئولین، مدیران و کارکنان حوزه سلامت سوادکوه انجام شد، حسنی بعنوان رییس شبکه بهداشت و درمان سوادکوه شمالی معرفی شد.