تأخیر 90 روزه و تحریف مصوبه وزیر ارتباطات در سوادکوه
تأخیر 90 روزه و تحریف مصوبه وزیر ارتباطات در سوادکوه
حل مشکل ارتباطی روستای جمشیدآباد در حالی با تأخیر 90 روزه و تحریف مصوبه وزیر ارتباطات روبرو شد که وزیر ارتباطات قول داده بود تا سال آینده هیچ روستایی بدون ارتباط با شبکه ملی اطلاعات نخواهد بود و تا پایان امسال مشکل ارتباطی روستای جمشیدآباد حل شود.

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرگزاری فارس از سوادکوه، اوایل شهریور‌ماه ۱۴۰۱ عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستای جمشیدآباد بخش زیراب شهرستان سوادکوه حضور یافت و از اتصال ۹۵ درصد از روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: تا سال آینده هیچ روستایی بدون ارتباط با شبکه ملی اطلاعات نخواهد بود و تا پایان امسال مشکل ارتباطی روستای جمشیدآباد حل شود.

۹۰ روز تأخیر در وعده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که استاندار مازندران و مدیران دیگر استانی و شهرستانی هم حضور داشتند را شاهدیم و هنوز مشکل ارتباطی روستای جمشیدآباد حل نشد و دهیار و اعضای شورای روستا پیگیری‌های مستمری را برای اجرای مصوبه داشتند تا مشکل روستای زیبای جمشیدآباد در بخش ارتباطات حل شود.

پیشنهاد خروج دکل‌های ارتباطی از روستا برای پوشش مناطق اطراف و خریداری یا اجاره مکان راه‌اندازی و موانع دیگر توسط دهیار و شورای روستا رفع شد و همه شرایط برای اجرای مصوبه وزیر آماده شده بود.

قاسم خادمی رئیس شورای روستای جمشیدآباد و رئیس شورای بخش زیراب در این زمینه با اشاره به پیگیری ۹ ماهه اجرای رفع مشکل ارتباطی بر طبق قول وزیر ارتباطات گفت: قرارداد با آب منطقه‌ای مازندران منعقد شد و مبلغ اجاره را هم پرداخت کردیم ولی دکل‌ها در نیمه‌شب گذشته به روستای مجاور منتقل شد که این مکان ۷ ماه پیش به دلیل عدم پوشش روستای جمشیدآباد توسط کارشناسان رد شده بود.

وی افزود: کارشناسان مخابرات استان با زیرپا گذاشتن مصوبه وزیر برای حل مشکل ارتباطی روستا و نیز ندیده‌گرفتن کارشناسی چندماه قبل اقدام کردند، از فرماندار و استاندار مازندران برای اجرای مصوبه وزیر ارتباطلات مساعدت می‌خواهیم.

در حال حاضر با تأخیر ۹۰ روزه در اجرای بهره‌برداری از دکل مخابراتی و تحریف مصوبه وزیر ارتباطات در حل مشکل مکان مصوب در سوادکوه مواجه هستیم و مصوبه‌ای که با تلاش فرماندار سوادکوه و حضور استاندار و مدیران مرتبط دیگر به دست آمد در حال دور‌شدن از هدف بیان‌شده ابتدایی است.

* رایزنی برای حل مشکل

جعفر محسنی رئیس مخابرات شهرستان سوادکوه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در این زمینه با بیان اینکه حق با رئیس شورای بخش است، گفت: ناهماهنگی‌هایی بین دو اداره استانی بدون هماهنگی با شهرستان رخ داد که منجر به این مشکل شد،در حال بررسی و رایزنی برای حل مشکل هستیم.