نشر خوبی‌ها نهضت فراگیر همه اقشار است/طراحی اطلس تبلیغی محلات
نشر خوبی‌ها نهضت فراگیر همه اقشار است/طراحی اطلس تبلیغی محلات

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد مهدی شریفی تبار صبح چهارشنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه با گرامیداشت سالروز اطلاع‌رسانی دینی و تبلیغ اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی و تهاجم فرهنگی که دشمن در پیش گرفت، خبرنگاران و همه فعالان عرصه هنر و رسانه می‌توانند در […]

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد مهدی شریفی تبار صبح چهارشنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه با گرامیداشت سالروز اطلاع‌رسانی دینی و تبلیغ اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی و تهاجم فرهنگی که دشمن در پیش گرفت، خبرنگاران و همه فعالان عرصه هنر و رسانه می‌توانند در امر ترویج و نشر و احیای معارف اهل بیت نقش آفرینی باشند.

وی با اشاره به تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۱۳۶۰ به فرمان حضرت امام راحل ادامه داد معمار کبیر بین انقلاب اسلامی طراحی درستی داشتند و تبلیغ به معنای شناساندن خوبی‌ها، گریز و منع از بدی‌ها است و مقام معظم رهبری در دیدار اخیر مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی از جوانگرایی در این سازمان و سرزندگی آن ابراز خشنودی کردند و فرمودند امروز وجود سازمان تبلیغات اسلامی بیش از پیش احساس می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تاکید بر اینکه مردم باید مأموریت‌های جدید سازمان تبلیغات اسلامی را بشناسند، گفت: در هر دوره‌ای و در مسیر انقلاب اسلامی رویکردها و مأموریت‌های جدیدی برای این سازمان تعریف شده است و همگام با رشد فعالیت‌های دینی و بلوغ فرهنگی، مأموریت‌های آن نیز در هر دوره و زمانه‌ای متفاوت شده است زیرا نهاد عمومی، غیر دولتی و وابسته به ولایت فقیه است و سیاست‌های کلی آن از سوی مقام معظم رهبری دریافت می‌کند.

وی یکی از سیاست‌های سازمان تبلیغات اسلامی را نهضت نشر خوبی‌ها بیان کرد و گفت: وقتی پای نهضت به میان می‌آید نشان می‌دهد که این جریان بسیار مهم است و این نهضت فراگیری همه اقشار را نشان می‌دهد اینکه تبلیغ رو مختص یک قشر خاص بدانیم درست نیست نباید در جامعه و فضای پیرامونی نسبت به نشر خوبی‌ها و مسائل بی تفاوت باشیم.

توجه و تقویت کانون جامع پرداز مسجد

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به رویکرد دوم این سازمان اشاره کرد و گفت: همانگونه که مساجد در گام اول انقلاب مرکز و محور جریان سازی بودند در گام دوم انقلاب نیز باید به کانون‌های جامع پرداز از جمله مساجد توجه کنیم.

وی با بیان اینکه باید تاثیرگذاران عرصه سخن و هنر به میدان بیایند، افزود: تولید محتوای تبلیغی و سازماندهی مبلغان و مبلغات یکی از مسئولیت‌های دیرینه سازمان تبلیغات اسلامی به شمار می‌رود و آموزش و توانمندسازی سازماندهی از دیگر اهداف است.

حجت‌الاسلام شریف تبار با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری به نقش آفرینی بانوان در جامعه تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی این فرمان مقام معظم رهبری را سرلوحه خود قرار داد و الگوی سوم زن مسلمان در قالب نهضت پیشرفت بانوان را در جامعه اسلامی در حال معرفی است و در این راستا تشکلی از بانوان فرهیخته و جریان‌ساز تشکیل شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با عنوان اینکه در الگوی سوم، زن مسلمان زنی تأثیرگذار و جریان‌ساز در جامعه و خانواده است، عرصه‌های فرهنگی، قرآنی و رسانه و فضای مجازی را سه محور اصلی جهت فعالیت‌های سازمان اعلام کرد و تصریح کرد: از طریق مداحان، شاعران آئینی و مبلغان تلاش می‌کنیم که اقدامات را اجرایی کنیم.

کسب رتبه برتر فعالیت‌های قرآنی در کشور

حجت الاسلام شریف‌تبار با اشاره به اینکه در حوزه قرآنی رتبه یک فعالیت‌های قرآنی ماه مبارک رمضان را در سطح کشور کسب کردیم، گفت: برگزاری ۱۲۰۰ دوره آموزشی قرآنی از طریق مؤسسات قرآنی تحت پوشش، برگزاری آزمون و اعطای مدرک رسمی حفظ قرآن، آموزش ۱۱ هزار پیش‌دبستانی قرآنی، آموزش ۷ هزار دانش آموز در مهدهای قرآنی، نهضت جلسات تفسیر و تدبر قرآن، ۱۰۰ مسجد پایگاه قرآنی برای نمونه و اجرای طرح مصباح الهدی و نورالهدی مهمترین اقدامات این حوزه است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در سه عرصه فرهنگی، قرآن، رسانه و فضای مجازی متمرکز شده است، افزود: شبکه‌های اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی، هیئت‌ها و شبکه‌های مذهبی و تشکل‌ها، مداحان، شاعران، مبلغات و غیره هستند و بیش از ۹۰۰ مؤسسه و خانه شهری و روستایی و قرآنی در استان فعالیت می‌کند و در ماه مبارک رمضان در فعالیت‌های قرآنی و با برپایی کارناوال‌های قرآنی از گلوگاه تا رامسر رتبه اول را در کشور کسب کردیم و میزان فعالیت‌های قرانی استان در ماه مبارک رمضان در بین استان‌های مختلف کشور چشمگیر بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه ۵۰ فعالیت قرآنی در استان در حال انجام است، ادامه داد: این سازمان مرکز رسمی اعطای مدرک قرآن به شمار می‌رود وعهده‌دار برگزاری آزمون حفظ قرآن کریم هستیم.

وی با بیان اینکه که نهضت تدبیر و تدبر قرآن کریم را شروع کردیم، افزود: تاکنون ۱۲۰ جلسه تفسیر و تدبر قرآن برگزار شده است و ۲۳۰۰ نفر از افراد در طرح‌های سازمان مبنی بر مصباح الهدی و نور الهدی شرکت کردند و تربیت چهار هزار مربی و داور قرآنی از دیگر دستاوردهای این سازمان است.

طراحی اطلس تبلیغی محلات

وی با اشاره به راه اندازی سامانه «شمع» یادآور شد: تمامی مبلغان استان در این سامانه مشغول ثبت اطلاعات هستند و تاکنون هزار و ۹۶۰ نفر از مبلغان استان در این سامانه اطلاعات مورد نیاز را ثبت کردند و در این سامانه اطلس تبلیغی و محله طراحی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه سال گذشته ۷۵ همایش پیش از ماه مبارک رمضان برای توانمندسازی مبلغان برگزار کردیم، گفت: این همایش در شهرستان‌های ۲۲ گانه استان برای توانمندسازی مبلغان برگزار شده است.

طرح‌های افزایش نشاط اجتماعی در ساحل

وی با بیان اینکه در خوزه سواحل دوره‌های ویژه را به عنوان افزایش نشاط اجتماعی برگزار شده است، گفت: سال گذشته چهار دوره آموزشی در این حوزه برگزار شد و امسال نیز دوره‌هایی در دست اقدام است.

وی با اشاره به طلایه دار بودن مازندران در برپایی مهرواره بانو دو هزار و ۴۰ نفر از بانوان فعال مسجد محور را در استان شناسایی شده است و در ماه مبارک رمضان جاری نیز مهرواره محله همدل را راه اندازی کردیم و الو برای گره گشایی‌ها روایت محلی همدل را نیز در دستور کار قرار دادیم.

وی از پیگیری برای برپایی دومین جشنواره گوهر شاد در حوزه بانوان خبر داد گفت: این جشنواره در چند حوزه از جمله پوشش، حرف آورد و ایده‌های خلاقانه است.