بخشداران باید در روستاهای مازندران تحول ایجاد کنند/مردم امروز همه مسائل را بدرستی رصد می‌کنند
بخشداران باید در روستاهای مازندران تحول ایجاد کنند/مردم امروز همه مسائل را بدرستی رصد می‌کنند
استاندار مازندران، گفت: امروز مهم‌ترین ماموریت مسوولان از جمله بخشداران پاشیدن بذر امید در دل مردم است و این مهم با ایجاد تحول در محل ماموریتی آنان محقق می شود. ‎

به گزارش ندای تجن- استاندار افزود: تقویت ایمان در میان آحاد جامعه همان نکته کلیدی که رهبر معظم انقلاب روی آن تاکید دارند.

سید محمود حسینی پور در نشست مشترک بخشداران مازندران در سالن دانشگاه آزاد واحد شهرستان نور، افزود: بخشداران، سرداران امید بخشی در دل مردم هستند چرا که در حکمرانی اسلامی در محدوده کوچک تر خیلی بهتر می‌توانند ایمان مردم را تقویت کنند و بعد پمپاژ به شهرها می شود.

وی اظهارداشت: امروز انتظار دولت انقلابی و مردمی تغییر و تحول در جامعه بوده و گفتمان انقلابی امروز خدمت بی منت به مردم است.

حسینی پور، خاطرنشان کرد: امروز همه ما یک تیم مدیریتی هستیم اگر چرخ دنده های آن خوب کار کند با رضایت مندی مردم همراه است و رئیس جمهور هم روی این موضوع تاکید داشته که با مردم براساس آموزه دینی رفتار شود.

استاندار مازندران یادآور شد: امروز بخشدارها باید تحول در روستاهای مازندران ایجاد کنند و نقش محوری شما در ۵۸ بخشداری برای توسعه استان است.

وی تصریح کرد : نباید هیچ بخشداری تصور کند من اختیار ندارم باید ببینیم چه اندازه از این اختیارات استفاده شده و باید بدانید مزیت های روستاها چیست، چه اندازه از این مزیت ها استفاده کرده اند، اگر گزارش برسد ناهنجاری هایی در بخش وجود دارد نقطه ضعف از سوی بخشدار است.

حسینی پور تاکید کرد: برای بخشداران شبکه اجتماعی پیام رسان شکل گیرد تا دستاوردها و تلاش های آنان و گزارش های موفق در این فضا منتشر شود، زیرا دنیای امروز دنیای ارتباطات است و باید از این ظرفیت استفاده شود.

به گفته وی هر روز باید به گونه ای رقم بخورد که مردم یک اتفاق خوب را ببینند و بخشداران هر روز کارکردشان را برای اطلاع افکار عمومی به نمایش بگذارند.

وی بیان کرد: هر ماه نشست های بخشداران در همان بخش‌ها برگزار شود و ضرورت دارد در این نشست ها هر کدام از بخشداران دقایقی از مزیت های مدیریتی و محل خدمتی شان صحبت کنند.

مقام عالی دولت در مازندران، یادآور شد: مردم امروز همه مسائل را بدرستی رصد می کنند، بنابراین الگوی رفتاری شما بخشداران برای مردم بسیار مهم است، امیدوارم این شاخص ها تقویت شود.

وی گفت : ضرورت دارد بخشداران از ظرفیت ها و قابلیت ها به بهترین شکل بهره ببرند به عنوان نمونه اگر در بخشی حدود ۲۰ دهیار باشد پنج نفرشان در آن روستا تحول ایجاد کنند.

حسینی پور این نشست را از جمله مهم ترین نشست های مسوولان برشمرد و گفت: در این نشست ها نظام مسائل مدیریتی، مطرح و راهکارهایی که نیاز است در حوزه مدیریت توجه شود، مطرح گردد. به عبارتی انتظار این است موثر واقع بشوید.

وی اظهارداشت: تمام هدف ها این است که از این نشست ها خروجی داشته باشیم چرا که بسیار کاربردی است و به همین خاطر برنامه ریزی شده از نظر بخشداران هم استفاده شود، بخشداران نقش آنان مهم تر از فرمانداران است این جایگاه بسیار مهم و به عبارتی حکمرانی سیاسی، اقتصادی و فنی است و بخشدار باید در همه بخش ها اطلاعات داشته باشد.

استاندار مازندران ادامه داد: هدف برپایی انقلاب در نظام اسلامی مبتنی بر حکومت جهانی امام عصر (عج) بوده و نگاه امام راحل بوده است و بخشدار باید به عنوان منجی در محل ماموریتش نقش آفرینی نماید البته در حکمرانی اسلامی نقش دهیار هم مهم است.

وی تصریح کرد : گاهی اوقات دیده می شود بخشداران در انتصاب دهیاران کم توجهی می کنند و بنابراین خروجی کار حکمرانی بخشدار این است بتواند در همه حوزه ها توجه و رضایت مردم را به دست بیاورد همان راهبردی که امام راحل و ادامه دهنده راه و آرمانش مقام معظم رهبری تدوین کردند.

استاندار گفت : ضرورت دارد بخشداران برخی از مزیت ها را دسته بندی و اولویت بندی کنند و با بهره گیری از همه امکانات و برنامه مدون روی این مزیت ها برنامه ریزی و تلاش کنند آن زمان امید در دل مردم زنده می شود و پای کار می آیند.

  • منبع خبر : استانداری