ضرورت حفظ اراضی کشاورزی مازندران در راستای امنیت غذایی پایدار
ضرورت حفظ اراضی کشاورزی مازندران در راستای امنیت غذایی پایدار
سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران، گفت: باتوجه به بحران کاهش تولید برنج پیش آمده در دنیا، بخشداران مازندران در حفظ اراضی زراعی، باغی و جلوگیری از تغییرکاربری غیرمجاز جهت تامین امنیت غذایی کشور تلاش کنند.

به گزارش ندای تجن- احمد توکلی در نشست بخشداران مازندران در محل سالن همایش دانشگاه آزاد نور، صبح امروز با بیان اینکه بخشداران، نمایندگان عالی دولت در بخش ها و مدیران صف هستند و باید سیاست‌های دولت را در حوزه های مختلف پیاده کنند؛ اظهار کرد: ایجاد هماهنگی بین دستگاه های دولتی در سطح بخش ها از اهم وظایف بخشداران است.

وی با اشاره به اینکه عمده بخشداران در مناطق کمتر برخوردار حضور دارند و باید انتظارات مردم را تحقق ببخشند، افزود: ایجاد هماهنگی و وحدت رویه بین مدیران توسط بخشداران نیاز است تا کمبود و بعضا نبود امکانات در بخش‌ها کاهش یابد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری، مازندران را از استان‌های پر حادثه و بحران خیر دانست و یادآورشد: به دلیل رخدادهای طبیعی و پیش بینی نشده طبیعی در مازندران که در طول سال خسارات سنگینی به استان وارد می‌کند، کار بخشداران را در حوزه مدیریت بحران بیشتر می کند.

توکلی با بیان اینکه تلاش بخشداران ستودنی است اما انتظار از آنها بالاتر است، تصریح کرد: در حوزه عملکرد به ویژه عمرانی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در راستای جهاد تبیین، بخشداران مکلف به تبیین عملکرد و دستاوردها هستند تا علاوه بر آگاهی مردم از عملکرد دولت سیزدهم، امید بخشی در جامعه مبنی بر توجه دولت به مناطق کم‌ برخوردار افزایش یابد.

وی عملکرد همه مدیران و بخشداران را انجام وظیفه دانست و خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم؛ دولت جهادی و میدانی است و کارهای برزمین مانده حاصل کم توجهی ادوار است و دولت آیت‌الله رئیسی متعهد به پیگیری و به سرانجام رساندن است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه بخشداران در حوزه های سیاسی، اجتماعی و عمرانی مسئولیت دارند و ارتباط با مدیران شهرستان و ارشد استانی و دهیاران را برعهده دارند، گفت: ارتباط و تعامل بخشداران با مدیران فرادست موجب جذب اعتبارات بیشتر خواهد شد.

توکلی ساخت و ساز، تفکیک غیر مجاز و ساخت خارج بافت و دیگر تخلفات توسط بخشداران جدی گرفته شد، اظهار کرد: بخشداران همه امکانات را برای حفظ اراضی زراعی و باغی در اختیار بگیرند و اولویت نخست تامین امنیت غذایی است و با توجه به بحران تولید برنج در دنیا نباید اجازه داده شود کشور به این سمت برود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه محرومیت زدایی نیز بخشداران همت داشته باشند تا تاکید رئیس جمهور در راستای منویات رهبر معظم انقلاب محقق شود، افزود: تلاش شبانه روزی برای همگامی کشور در حوزه پیشرفت نیاز است و بخش و روستاها موتور محرکه تولید ناخالص ملی هستند.