رسیدگی به پروژه بیمارستان 10تختخوابی بخش لاریجان/تشکیل کارگروه توسعه‌بخشی برای خروج لاریجان از منطقه کم‌برخوردار
رسیدگی به پروژه بیمارستان 10تختخوابی بخش لاریجان/تشکیل کارگروه توسعه‌بخشی برای خروج لاریجان از منطقه کم‌برخوردار
فرماندار آمل امروز در جمع اهالی بخش لاریجان قول داد تا به پر<زه ساخت بیمارستان 10تختخوابی رسیدگی کند و کارگروه توسعه بخشی را برای بررسی و انجام مورد به مورد مسایل و مشکلات راه اندازی نماید.

به گزارش ندای تجن – ذات الله زارعی فرماندار آمل امروز بخش لاریجان  میز خدمت برگزار کرد و در نمازجمعه به بیان سخنرانی پرداخت.

وی ابتدا پس از برگزاری میز خدمت در جمع اصحاب رسانه استان با بیان اینکه شاید بخش لاریجان یکی از مهم‌ترین نقاط استان باشد؛ چون ورودی و پیشانی مازندران است، گفت: لاریجان بخشی عالم‌پرور است و علمایی مانند علامه حسن‌زاده آملی و سایر .. را تقدیم جهان تشیع کرد.

زارعی با اشاره به اینکه لازم است تا قطب فرهنگی و علمی و دینی در بخش لاریجان بالاخص روستای «ایرا» را دنبال کنیم، افزود: مردم علی‌رغم داشتن ظرفیت‌های بالقوه اما متأسفانه کم‌برخوردار هستند و امکانات لازم را نمی‌بینیم.

وی با تشکر از مسئولان بخش و دهیاران، ادامه داد: دولت سیزدهم دولتی از جنس مردم است به همین دلیل میز خدمت را در دستور کار قرار دادیم و نخستین میز خدمت را در بخش لاریجان با حضور مدیران مرتبط برگزار کردیم.

فرماندار آمل بیان کرد: بعدازاین جلسه کارگروه بخش را دعوت می‌کنیم و بعد مدیران را به کارگروه توسعه‌بخشی دعوت می‌کنیم تا با رسیدگی به پروژه‌ها لاریجان را از حالت کم‌برخوردار خارج کنیم.

زارعی در ادامه به سخنرانی در محل نمازجمعه پرداخت.

فرماندار آمل با درود به ارواح شهدا و تشکر از بخشدار لاریجان، گفت: در هفته مبارزه با مواد مخدر هستیم، در بحث حقوق بشر، مدعیانی که یکی از آنان آمریکا است درحالی‌که یکی از مروجین اصلی ترویج مواد مخدر است، استعمار کهن انگلیس نیز بنیان‌گذار و مبدع ترویج استفاده از مواد مخدر در کشور ماست و هزینه‌های بسیاری را بر ما تحمیل کرد.

زارعی بیان کرد: را با داشتن 17 هزار شهید برای مبارزه با مواد مخدر و حفظ هنجارها و صیانت از جوانان را به‌عنوان ناقض حقوق بشر اعلام می‌کنند و کسانی که مبدع مواد مخدر هستند را به نام حامیان مواد مخدر معرفی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه توفیق زیارت مزار علامه حسن‌زاده آملی را پیدا کردیم و سپس برنامه بازدید از چند پروژه اقتصادی را داریم، افزود: لاریجان بخش مهمی از دو بعد است سرزمین علما و بزرگانی همانند علامه حسن‌زاده آملی است، سرزمین فرهیختگان و بزرگان و از بعد دیگر بزرگ‌ترین بخش در کشور است که 1 هزار و 800 هکتار وسعت جغرافیایی دارد.

فرماندار آمل با بیان اینکه تعداد 80 روستا و دو شهر در بخش لاریجان قرار دارد، گفت: جا دارد تشکر کنیم از مسئولان شهری اما باتوجه‌به همه ظرفیت‌ها بخشی کم‌برخوردار است که شایسته مردم این خطه نیست و نیازمند مدیریت است.

وی ادامه داد: دبیرخانه میز خدمت را در فرمانداری برای شناسایی مسائل و مشکلات بخش تشکیل دادیم وبزودی کارگروه بخشی برای دنبال‌کردن موردبه‌مورد مسائل راه‌اندازی می‌کنیم.

فرماندار آمل با بیان اینکه اگر کسی بخواهد در دولت سیزدهم جای قدرت را با خدمت عوض کند باید از قطار خدمت پیاده شود، گفت: لاریجان امکانات و ظرفیت‌های بسیاری دارد که می‌تواند به جایگاه خود برسد.

زارعی افزود: بیمارستان 10 تختخوابی پس از گذشت 12 سال هنوز به بهره‌برداری نرسید که نشان‌دهنده ضعف‌های دولت سابق است و ان شاالله سعی می‌کنیم با تلاش این پروزه را اجرا کنیم.

وی یکی از اشکالات در حوزه روستایی که سبب خروج مردم می‌شود را توسعه یک‌بعدی و یک‌جانبه عنوان کرد و ادامه داد: ما سعی می‌کنیم توسعه متوازن را با کمک نماینده مجلس، امام‌جمعه و بخشداران و دهیاران انجام دهیم.

فرماندار آمل بیان کرد: نقش رسانه‌ها بسیار برجسته است که برخی مواقع کمتر به آن توجه می‌شود که به سهم خودم از آنان که در جهت توسعه‌بخشی نقش دارند تشکر می‌کنم برداشت من این است که بهترین مشاوران اصحاب رسانه هستند.

عکس تزیینی است