احداث تصفیه‌خانه آب در دراسله سوادکوه با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار
احداث تصفیه‌خانه آب در دراسله سوادکوه با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار
فرماندار سوادکوه از قرارداد طرح تصفیه‌خانه آب در دراسله سوادکوه خبر داد و گفت: این تصفیه‌خانه با ۴۰ میلیارد تومان احداث خواهد شد.

رمضان غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، با گرامیداشت یاد و خاطره ۴ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز مبارزه با مواد مخدر، گفت: مواد مخدر به عنوان بلای خانمان‌سوز اجتماعی مطرح و از مهمترین تجارت جهانی پس از اسلحه است و همسایگی با افغانستان هم آثار زیان‌بار آن را بیشتر می‌کند.

فرماندار سوادکوه از برگزاری جلسات مختلف با دستگاه‌های اجتماعی شهرستان خبر داد و افزود: ۴۴ دستگاه اجرایی درگیر مقابله با مواد مخدر در کشور هستند و از انتظامی و بهزیستی و سایر ادارات و نهادهای شهرستان و دغدغه‌های مدیران تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه امسال ۲۰ نفر از بهبودیافتگان اعتیاد وام ۱۰۰ میلیون تومانی دریافت کردند و مرکز اقامتی میان‌مدت شهرستان در آذرماه سال گذشته افتتاح شد، خاطرنشان کرد: تاکنون ۸۳ نفر در این مرکز تحت درمان قرار گرفتند و بیش از هزار نفر در ۵ مرکز درمان سرپایی مشغول درمان هستند و مشاورها برای آموزش در مراکز مختلف انجام می‌شود. 

غلامی اظهار کرد: عدم آگاهی مصرف‌کنندگان با آموزش و استمرار آموزش قابل کاهش است و در این زمینه تلاش کردیم و از اصحاب رسانه هم تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه مهارت «نه» گفتن نوجوانان به اعتیاد و افزایش مهارت زندگی و افزایش نشاط اجتماعی برای مقابله با مواد مخدر مهم است، بیان کرد: کلنگ مرکز نشاط در روستای کارمزد در فروردین زده و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اخذ شد. 

فرماندار سوادکوه با تقدیر از اصناف شهرستان، اظهار کرد: بازاریان قلب انقلاب هستند و در جنگ اقتصادی بازاریان با ایثارگری، جهادگری و انقلابی‌گری را نشان دادند و ما راه مقابله با دشمنان را می‌دانیم و جریان‌های انحرافی ضربه می‌زنند ولی مردم پاسخ آنها را دادند.

وی از قرارداد طرح تصفیه‌خانه آب در دراسله با مبلغ ۴۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود: جلسه با وزیر و معاون وزیر داشتیم و ۱۰ میلیارد تومان واریز شد و ۳ مخزن در سرخ‌کلا‌تپه، خواجکلا و کرچمبور برای مناقصه رفت و یک مخزن هم در امیرده پل‌سفید در طرح ما قرار دارد.

غلامی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های استاندار مازندران برای محرومیت‌زدایی در روستاهای مختلف طرح‌های محرومیت‌زدایی در حال انجام است و ۹۰ درصد آن در مراحل پایانی بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه برخی روستاها برای انتقال آب با حفظ حق‌آبه خود و اختصاص سرریز آب با سایر روستاها همکاری کنند، گفت: گذشت داشته باشیم که بسیاری از مشکلات آب در شهرستان سوادکوه حل می‌شود و از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای محرومیت‌زدایی شهرستان استفاده می‌کنیم.