126روستا در شهرستان آمل از نعمت آب شرب پایدار برخوردار می شوند/لزوم تخصیص اعتبارات ملی به طرح‌های آب‌وفاضلاب‌درمازندران
126روستا در شهرستان آمل از نعمت آب شرب پایدار برخوردار می شوند/لزوم تخصیص اعتبارات ملی به طرح‌های آب‌وفاضلاب‌درمازندران
مدیر عامل آب و فاضلاب مازندران در سفر به آمل و بازدید از تاسیسات آبرسانی، طی نشستی با فرماندار این شهرستان گفت: با عملیاتی شدن فاز دوم پروژه های محرومیت زدایی،126روستای آمل از نعمت آب شرب پایدار برخوردار می شوند.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب مازندران، مهندس برارزاده در این دیدار با بیان اینکه از محل قرارگاه امام حسن‌مجتبی(ع) با مشارکت بسیج سازندگی، خیرین آبرسان به ویژه بنیاد خیریه حاج اکبر ابراهیمی، بنیاد برکت، تنش آبی و… پروژه های آبرسانی در سطح استان درحال اجراست گفت: در فاز دوم محرومیت زدایی، آبرسانی به  ۱۳۵۰ روستا در مازندران پیش بینی شده که ۱۲۶ روستا در آمل قرار دارد.

وی با اشاره به افزایش ساخت و ساز و مسکن، سرشماری نفوس و مسکن در این استان  را ضروری  دانست و افزود: مازندران پذیرای افراد زیادی برای اقامت دائم و غیر دائم است که باید خدمات زیربنایی آنان تامین شود.

زارعی فرماندار آمل نیز در سخنانی، برخورداری از آب سالم و بهداشتی را حق طبیعی مردم دانست و گفت: مدیریت توزیع آب شرب  تمامی روستاها باید توسط شرکت آبفا صورت گیرد زیرا یقینا خدماتی که این شرکت ارائه می دهد مطلوب تر از خدمات دهیاران و شوراهاست.

لزوم تخصیص اعتبارات ملی به طرحهای آب و فاضلاب در مازندران

مدیرعامل آبفا مازندران با امام جمعه آمل نیز دیدار و گفتگو کرد.

مهندس برارزاده در این دیدار به بیان گزارشی از وضعیت آب استان و طرحهای در دست اجرا در شهر آمل پرداخت و گفت: در شهرهای مازندران آبخوان مناسبی وجود ندارد ولی  آمل از وضعیت خوبی  از این نظر برخوردار است .

وی در بخش دیگری از سخنانش  تصریح کرد: در بخش فاضلاب آمل جزء ۵ شهر استان است که از تسهیلات اعتبارات بانک توسعه اسلامی برای اجرای این طرحها  برخوردار خواهد شد.

وی ادامه داد: با دریافت این تسهیلات و اجرای طرحهای فاضلاب، شاهد تحول عظیمی در استان در بخش فاضلاب خواهیم بود.

حاج آقا یعقوبیان امام جمعه آمل نیز با اشاره به افزایش جمعیت ثابت و شناور و نیز مسافر پذیر بودن استان گفت: به همین دلیل ضروری است اعتبارات ملی برای تامین خدمات زیربنایی به ویژه در بخش آب و فاضلاب در این استان تخصیص یابد.

گفتنی است مدیرعامل آبفا مازندران در ادامه سفر به آمل، از روند اجرای پروژه اصلاح شبکه آبرسانی در روستای آهنگرکلای بخش هرازپی آمل نیز بازدید کرد.