لزوم تعیین تکلیف روستاهای فاقد طرح هادی در راستای نظارت بر ساخت‌ و سازهای مازندران
لزوم تعیین تکلیف روستاهای فاقد طرح هادی در راستای نظارت بر ساخت‌ و سازهای مازندران
سرپرست معاون عمرانی استانداری مازندران، گفت: در راستای نظارت بر ساخت و سازهای مناطق مختلف استان مازندران، روستاهای فاقد طرح‌ هادی بایستی تعیین تکلیف شوند. ‎

به گزارش ندای تجن- احمد توکلی در نشست با مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران، با بیان اینکه ساخت و سازها در روستاهای بدون طرح هادی مصوب به ویژه روستاهای زیر ۲۰ خانوار مناطق ییلاقی استان افزایش یافته است، اظهار کرد: روستاهای فاقد طرح هادی باید تعیین تکلیف شوند و روستاهایی که قابلیت تصویب طرح هادی ندارند، محدوده روستا مصوب می‌شود تا جلوی ساخت و ساز غیر مجاز و خارج از محدوده گرفته شود.

وی از کمک مالی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران در سفر رئیس جمهور خبر داد و افزود: این پشتیبانی مالی جهت کمک به بنیاد مسکن است و نیاز به مشارکت در اجرای طرح روستاهاست.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه روستاهایی که دوره طرح‌ هادی آنها به اتمام رسیده است، بازخوانی خواهد شد، تصریح کرد: دهیاران روستاها نیز برای اجرای طرح هادی از مشارکت عمومی استفاده کنند و البته روستاهای فاقد طرح هادی در استان برای تصویب طرح درخواست زیاد دارند.

توکلی از شناسایی مسکن‌های فاقد پروانه و مجوز در مازندران خبر داد و تصریح کرد: این واحدها بدون توجه به قوانین ساخته شدند و برخورد با سازندگان غیرمجاز مطابق قوانین برخورد خواهد شد.