برای حل مشکل اشتغال راهی جز تقویت آموزش های مهارتی نداریم
برای حل مشکل اشتغال راهی جز تقویت آموزش های مهارتی نداریم

ندای تجن- منصورعلی زارعی نماینده ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با لحمیان سرپرست دانشگاه علمی کاربردی مازندران دیدار و گفتگو کرد. نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: برای حل مشکل اشتغال راهی جز تقویت آموزش های مهارتی نداریم. منصورعلی زارعی اظهار کرد: با وجود تعدد دانشگاه ها ، مراکز […]

ندای تجن- منصورعلی زارعی نماینده ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با لحمیان سرپرست دانشگاه علمی کاربردی مازندران دیدار و گفتگو کرد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: برای حل مشکل اشتغال راهی جز تقویت آموزش های مهارتی نداریم.

منصورعلی زارعی اظهار کرد: با وجود تعدد دانشگاه ها ، مراکز آموزشی عالی و اعضای هیات علمی، متاسفانه دانش آموختگان صاحب مهارت تربیت نکردیم و در حوزه اشتغال در بخشهای مختلف اقتصادی نتایج خوبی نداشتیم چرا که نتوانستیم ارتباط صنعت و دانشگاه به طور سیستمی برقرار کنیم.

زارعی افزود: وقتی در میدان کار می رویم، در حوزه بهره وری و افزایش کیفیت تولیدات می رویم، جای پای دانشگاه مشخص نیست و با عدم توجه به بحث های آمایشی و توسعه بی رویه برخی رشته های دانشگاهی، نه تنها فارغ التحصیلان را به سمت اشتغال هدایت نکردیم بلکه در برخی موارد زمینه های اشتغال را از بین بردیم.

نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندورود بیان کرد: بحمدالله در سالهای اخیر و با تاکیدات مقام معظم رهبری، همت مجلس و دولت سیزدهم مسیر درستی در حوزه آموزش مهارتی ریل گذاری شده است. برنامه هفتم نگاه بلندی به بحث مهارت دارد تا ارتباط علم و دانش با مهارت و تولید به صورت معنی داری برقرار و زنجیره آن با اشتغال کامل شود.

عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی افزود: فلسفه تشکیل دانشگاه جامع علمی کاربردی در میدان کار کردن است، یعنی نتیجه کار دانشگاه دانش آموختگانی باشد که در میدان عمل حرف برای گفتن داشته باشند.

وی در ادامه گفت: برای حل مشکل اشتغال راهی جز تقویت آموزشهای مهارتی نداریم برای اینکه تکلیف اشتغال را مشخص کنیم باید دانش آموخته صاحب مهارت تربیت کنیم چرا که بدون مهارت نه بخش های تولیدی می توانند آن طور که باید به فعالیت خود ادامه دهند و نه می توانیم در منطقه رقابت کنیم.

لحمیان سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مازندران نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این دانشگاه طی سخنانی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی برای اولین بار در مهرماه سالجاری اقدام به جذب دانشجو با تضمین اشتغال می کند و این تضمین در استان مازندران برای 598 نفر در نظر گرفته شده است.

لحمیان با اشاره به طرح توانمندسازی دانشجویان و دانش آموختگان سایر دانشگاهها گفت: در این طرح دانشجویان و دانش آموختگان سایر دانشگاه ها با گذراندن دوره های کوتاه مدت تخصصی و طی مراحل صلاحیت حرفه ای ، توانمندیهای لازم برای اشتغال قرار بدست می اورند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مازندران افزود: برای کمک به دانش آموختگان این دانشگاه از محل اعتبارات در نظر گرفته شده در بند ب تبصره 16 قانون بودجه سال 1401 استان بیش از 260 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده و از این طریق برای بیش از 100 نفر اشتغال پایدار ایجاد شده است.

وی در پایان با اذعان این مطلب که جذب دانشجوی بین المللی جزو اولویت های دانشگاه جامع علمی کاربردی است، گفت: دو مرکز از مراکز آموزش علمی کاربردی استان مازندران در مسیر اخذ مجوزهای جذب دانشجوی بین المللی قرار دارند.

  • منبع خبر : دریافتی