لزوم خودکفایی کامل در بخش تولید محصولات کشاورزی
لزوم خودکفایی کامل در بخش تولید محصولات کشاورزی

به گزارش ندای تجن- معاون وزیر جهادکشاورزی امروز در جلسه رسیدگی به مشکلات کشاورزی در فرمانداری بابل با بیان اینکه محصولات اساسی که می‌تواند ایران را نجات دهد برنج، جو و گندم و دانه‌های روغنی است، گفت:این محصولات در سبد خانوار قرار دارد و دو محصول سویا و کلزا نیز مورد توجه است. شاهپور علایی […]

به گزارش ندای تجن- معاون وزیر جهادکشاورزی امروز در جلسه رسیدگی به مشکلات کشاورزی در فرمانداری بابل با بیان اینکه محصولات اساسی که می‌تواند ایران را نجات دهد برنج، جو و گندم و دانه‌های روغنی است، گفت:این محصولات در سبد خانوار قرار دارد و دو محصول سویا و کلزا نیز مورد توجه است.

شاهپور علایی مقدم، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در حوزه محصولات خودکفا هستیم که در گندم 120 میلیون تن تولید داریم، وابستگی ما در گندم بالای 7درصد است که تا پایان برنامه هفتم باید زیر صفر درصد برسانیم.

معاون وزیر با بیان اینکه وابستگی ما در بخش دانه روغنی 90درصد است، ادامه داد:کل مشکل کشاورزی در این است که اگر حل کنیم مشکل دام و طیور حل می شود.

در این جلسه قاسم عزیززاده گرجی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل دکتر کریمی و سردار سعادتی، نمایندگان مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی مدیران کل صنعت ، معدن ، تجارت و جهاد کشاورزی استان ، بخشداران مرکزی و لاله آباد و روسای اسلامی بخش‌های شهرستان و فعالان صنفی کشاورزی حضور داشتند.

سخنان کامل معاون وزیر را در فیلم زیر ببینید:

  • منبع خبر : دریافتی