مسیر رفت قطعه 2آزاد راه تهران -شمال افتتاح شد
مسیر رفت قطعه 2آزاد راه تهران -شمال افتتاح شد
رئیس جمهور با قدردانی از همه دست‌اندرکاران احداث مسیر رفت قطعه دوم آزادراه تهران-شمال، اجرای این پروژه را نماد ایمان، خودباوری، توانایی و دانایی ملت ایران دانست و اظهار داشت: اگر کسی می‌خواهد عزم و اراده، تلاش فناورانه، معماری و هنر و دانایی و توانایی ملت ایران را ببینند، یکی از نمادهای آن آزادراه تهران–شمال است.

به گزارش ندای تجن به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت-سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنج‌شنبه در آیین بهره‌برداری از مسیر رفت قطعه 2 آزادراه تهران–شمال در آستانه عید سعید غدیر، با قدردانی از تلاش‌های کارگران و دست‌اندرکاران اجرای این پروژه، این آزادراه را نماد ایمان، خودباوری، توانایی و دانایی ملت ایران دانست.
رئیس جمهور گفت: اگر کسی می‌خواهد عزم و اراده، تلاش فناورانه، معماری و هنر و دانایی و توانایی ملت ایران را ببینند، یکی از نمادهای آن آزادراه تهران–شمال است.
رئیسی با برشمردن فواید و منافع این پروژه آزادراهی برای مردم، تصریح کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم، مسئولان و دستگاه‌های مختلف، امنیت سفر و سلامت مسافران است که کار ارزشمند احداث این آزادراه تا حد زیادی این دغدغه را برطرف می‌کند.
رئیس جمهور افزود: بهره‌برداری از قطعات جدید آزادراه تهران–شمال هم در مصرف سوخت و زمان سفر صرفه‌جویی می‌کند و هم بار ترافیک و تصادفات و تلفات جاده‌ای که همگان را رنج می‌دهد، کاهش خواهد داد.
رئیسی با قدردانی از زحمات طراحان و مهندسان این پروژه عظیم آزادراهی و اقداماتی که در گذشته در این زمینه انجام شده است، خاطرنشان کرد: کار مجاهدانه مسئولان وزارت راه و بنیاد مستضعفان و مهندسان و پیمانکاران و کارگران عزیز در طول 2 سال گذشته برای اجرای این پروژه بزرگ، نماد افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است.
رئیس جمهور همچنین از همکاری مردم به‌ویژه در مناطق متصل به این بزرگراه که با صبر و حوصله با دولت و بنیاد مستضعفان برای رقم خوردن این کار بزرگ و افتخارآمیز همراهی داشته‌اند، قدردانی کرد.
رئیسی با ابراز خرسندی از اجرای کامل مسیر رفت قطعه دوم آزادراه تهران–شمال به دست مهندسان ایرانی، تأکید کرد: عملیات اجرایی قطعه سوم این آزادراه از امروز آغاز شده و امیدواریم این فاز نیز با همان دقت و سرعت که مسیر رفت قطعه 2 ساخته شد، احداث شود تا هر چه زودتر مورد استفاده مردم قرار گیرد.
در این مراسم وزیر راه و رئیس بنیاد مستضعفان، گزارشی از عملیات اجرایی مسیر رفت قطعه دوم آزادراه تهران–شمال و همچنین برنامه‌ها و نیازهای عملیات احداث قطعه سوم این بزرگراه ارائه کردند.
همچنین در این مراسم اعلام شد 2 هزار و 793 کیلومتر پروژه آزادراهی آماده بهره‌برداری، هزار و 38 کیلومتر در دست اجرا و هزار و 882 کیلومتر نیز در دست مطالعه است که در این میان مسیر رفت قطعه 2 آزادراه تهران–شمال با 22 کیلومتر طول و اعتبار صرف شده بالغ بر 6 هزار و 700 میلیارد تومان، از پروژه‌های اولویت‌دار آزادراهی بوده است.
همچنین آزادراه اصفهان–شیراز با 210 کیلومتر مسافت و 5 هزار و 803 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده، تاکنون 98 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های آزادراهی الویت‌دار در دست اقدام است که در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.