آیین تکریم و معارفه رئیس جدید بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شمال آمل برگزار شد/رونق گردشگری سلامت در بیمارستان شمال
آیین تکریم و معارفه رئیس جدید بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شمال آمل برگزار شد/رونق گردشگری سلامت در بیمارستان شمال
با حضور مسولین بهداشتی شهرستان آمل و جمعی از پزشکان و کارکنان بیمارستان شمال رئیس جدید این بیمارستان معرفی شد و در این مراسم عنوان شد که نخستین گروه از بیماران عراقی برای درمان به بیمارستان شمال می آیند.

به گزارش ندای تجن- مهندس حسام اردشیر قائم مقام مدیر عامل گروه در آیین تکریم و معارفه رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شمال با اشاره به ظرفیت آمل در حوزه پزشکی گفت: با وجود اینکه پزشکان مجربی در این شهرستان وجود دارد اما از ظرفیت این پزشکان به خوبی استفاده نشده است.
وی با تاکید بر بالا بردن ذائقه بیماران، اظهار کرد: باید ظرفیت سازی های موجود را به بهره برداری برسانیم و از ان استفاده کنیم.


مهندس اردشیر تصریح کرد: برای استفاده از گیاهان دارویی و طب سنتی در لاریجان برنامه ای در حال اجراست که امیدواریم اتفاقات خوبی رقم بخورد‌
وی از ایجاد گردشگری بین المللی سلامت در بیمارستان شمال خبر داد و اظهار کرد: در خصوص گردشگری سلامت اولین گروه از عراق برای درمان بیماران به این بیمارستان خواهند آمد و با کشورهای حوزه خلیج فارس نیز در حال گفتگو هستیم.
قائم مقام مدیرعامل گروه تصریح کرد: هدف ما این است که مردم بخاطر درمان مجبور نشوند به شهر های دیگر بروند و مشکلات مسافت و حمل و نقل کم شود و این مقصد انقدر مهم است که همه به سمت آن حرکت میکنیم و اتفاقات خوبی خواهد افتاد.
وی با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان بیش از اینهاست عنوان کرد: امروز رکورد بستری بیش از ۴۵ نفر در روز زده شد و باید از این ظرفیت موجود استفاده شودتا خدمات بهینه ارائه گردد

پژمان خسروی رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل در ادامه اظهار کرد: بخش خصوصی یکی از مهم ترین ارکان دولت است، این تفکر بیش تراز پیش وجود دارد که بیمارستان های خصوصی سرمایه کشور هستند و در تنگناها دولت را مرتفع می کنند.
وی با بیان اینکه بیمارستان شمال ظرفیت های زیادی دارد، عنوان کرد: با توجه به ظرفیت بالای شهرستان از نظر متخصصین و توانمندی های که وجود دارد یکی از بخش های خصوصی نمونه شمال کشور را میتوانیم داشته باشیم.
رئیس بهداشت و درمان آمل ادامه داد: پتانسیل های زیادی در این شهرستان وجود دارد و در بحث درمانی افق های روشنی را میبینم و با حضور مجموعه فذا این مسیر میسر خواهد شد.

دکتر ابراهیم قاسمی رئیس سابق بیمارستان شمال عنوان کرد: وقتی امکان سنجی کردیم، متوجه حجم زیادی از سر ریز بیماران شدیم که برای خدمات سطح بهتر به شهرهای همجوار یا تهران می رفتند.
وی ادامه داد: در این راستا با امکان سنجی، وضعیت بازار منطقه و سهم بازار آمل از بخش خصوصی درمان به این نتیجه رسیدیم که برنامه ریزی جامعی داشته باشیم و افق بلند و گسترده ای برای مرکز درمانی جامع در سطح کشور و منطقه داشته باشیم.
قاسمی به شروع کار بیمارستان شمال از سال ۹۲ اشاره کرد و افزود: با ۱۵۰ تخت خواب و با ۲۰ هزار مترمربع فعالیت این بیمارستان شروع شد، در این سالها در حال تکمیل بخش های مختلف بودیم‌.

وی چالش عمده درمانی در شهرستان آمل را مدیریتی دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که راس امور هستند، باید باور داشته باشند این شهر اهمیت بیشتری دارد.
قاسمی با تاکید اینکه می تواند ۵ هزار نیرو در دراز مدت جذب کند، تصریح کرد:با ۴۰۰ نیرو شروع به کار کردیم، که حماسه خود را در سه سال کرونا نشان دادند و بزرگترین سرمایه اینجا نیروی انسانی بیمارستان است و حمایت های شرکت فولادین ذوب آمل که دغدغه های مالی را برطرف می کند.

در ادامه رئیس جدید بیمارستان خانم ماریا کربلایی زاده پزشک متخصص زنان، زایمان و نازایی خاطرنشان کرد: امیدوارم با کمک و همفکری کارکنان و پزشکان محترم این بیمارستان نسبت به پیشرفت و ارتقای درمانی گام برداریم و در مسیر خدمت به خلق حرکت کنیم.
درپایان این مراسم دکتر ماریا کربلایی زاده پزشک متخصص زنان، زایمان و نازایی بعنوان رئیس جدید بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شمال معارفه شد و از زحمات دکتر ابراهیم قاسمی با اهدای لوح و هدیه قدردانی شد.

  • منبع خبر : دریافتی