اختصاص ۴۰۰ میلیون تومان بودجه برای ساخت سردرب سایت موزه گوهرتپه
اختصاص ۴۰۰ میلیون تومان بودجه برای ساخت سردرب سایت موزه گوهرتپه
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از اختصاص ۴۰۰ میلیون تومان بودجه برای ساخت سردرب سایت موزه گوهرتپه خبر دهد.

به‌ گزارش ندای تجن به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، صادق برزگر پنجشنبه ۱۵تیر۱۴۰۲ در سفر شهرستانی به همراه معاونین و کارشناسان به شهرستان بهشهر و دیدار با فرماندار، امام جمعه و مدیران شهرستانی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار این شهرستان چه از نظر طبیعی و چه از نظر تاریخی، اظهار کرد: شهرستان بهشهر در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از ظرفیت‌های قابل توجهی برخوردار است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی دقیق و جامع در همه بخش‌ها صورت گیرد، تصریح کرد: تعامل بین فرماندار، مدیران شهرستان و رئیس میراث فرهنگی این شهرستان برای رسیدن به برنامه‌های هدفمند می‌تواند کمک بسیاری کند.

او از فرماندار به عنوان فرد اول شهرستان خواستار اختصاص اعتبار مشارکتی برای اجرای پروژه‌های بهشهر شد.

برزگر با تاکید بر اینکه هدف به توسعه شهرستان بهشهر است، افزود: ظرفیت‌های این شهرستان بسیار استثنایی است و در هیچ کجای کشور همه ظرفیت‌ها با هم باشد، وجود ندارد.

او در خصوص طرح جامع عباس آباد، توضیح داد: پلان مدیریت مجموعه میراث جهانی باغ عباس آباد بهشهر توسط پایگاه جهانی عباس آباد تهیه پس از نهایی شدن به سازمان آب منطقه‌ای و منابع طبیعی استان برای ارائه نظرات و پیشنهادات ارسال تا ظرف یک ماه بررسی و تحویل دهند.

او با اشاره به اینکه برنامه‌های خوبی در خصوص سایت موزه گوهرتپه در نظر گرفته شد، خاطر نشان کرد: برای سردرب ورودی این سایت موزه ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران در خصوص گردشگری مزرعه در بهشهر، گفت: گردشگری مزرعه در دستور کار قرار گرفته است.

او با اعلام اینکه ارائه تولید محتوا در شهرستان اقدام بسیار خوبی است که می‌تواند راهبرد خوبی داشته باشد، گفت: برای جذب گردشگر و توسعه گردشگری در شهرستان باید اقامتگاه های بوم‌گردی برنامه‌ریزی‌های مطلوب صورت گیرد.

 برزگر به آموزش به دهیاران، شوراها و علاقمندان به این حوزه تاکید کرد.