کتابچه توسعه گردشگری شهرستان بهشهر بازنگری می‌شود
کتابچه توسعه گردشگری شهرستان بهشهر بازنگری می‌شود
فرماندار بهشهر خواستار بازنگری کتابچه توسعه گردشگری شهرستان شد و گفت: با توجه به همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این شهرستان باید یک مجموعه کامل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای توسعه شهرستان برنامه‌ریزی و آماده شود.

به‌ گزارش ندای تجن به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، میرزایی پنجشنبه ۱۵تیر ۱۴۰۲ در نشست با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران به همراه معاونین و کارشناسان در سومین سفر شهرستانی مدیرکل به شهرستان بهشهر، با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این شهرستان، گفت: باید با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در شهرستان بهشهر برنامه‌ای در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری صنایع‌دستی تدوین شود.

فرماندار بهشهر ادامه داد: تمام امورات حوزه گردشگری به دلیل جایگاه شهرستان بهشهر در سطح استان را که در تمام زمینه‌ها ظرفیت فراوان دارد مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

او افزود: با توجه به ظرفیت‌های بسیار در بهشهر باید مجموعه فرمانداری در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نهایت همکاری را با این اداره‌کل داشته باشد.

میرزایی با اشاره به قدمت بیش از ۱۴هزار سال، اواخر پارینه سنگی و اوایل نوسنگی بهشهر، تصریح کرد: اولین صنعت شهرنشینی ناحیه خزری در گوهرتپه و در غارنشینی درغار هوتو و کمربند کشف شد.

او با بیان اینکه آثار و ابنیه دوره صفویه بهشهر می توان از این شهرستان به عنوان اصفهان دوم نام برد و همچنین جنگل‌های غنی هیرکانی و وجود ۷۶ نوع پوشش گیاهی در این شهرستان از شاخص‌ترین ظرفیت‌های بهشهر است، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های فراوان در ۳ حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باید این اداره نگاه ویژه به شهرستان داشته باشد.

فرماندار بهشهر در خصوص طرح جامع عباس آباد و میانکاله خواستار ارائه این طرح شد و افزود: طرح جامع عباس‌آباد باید به فرمانداری هم برای ارائه نظرات و پیشنهادات ارسال شود.

او خواستار بازنگری کتابچه توسعه گردشگری شهرستان شد و گفت: با توجه به همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این شهرستان باید یک مجموعه کامل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای توسعه شهرستان برنامه‌ریزی و آماده شود.

فرماندار بهشهر خواستار اعتبار امانی برای اجرای پروژه‌ها شد.

میرزایی از مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در خصوص ثبت ملی بهشهر شهر گلیچ و صدور بوم‌گردی در این شهرستان تقدیر و تشکر کرد.