«محمدحسین منصف» به همرزمان شهیدش پیوست
«محمدحسین منصف» به همرزمان شهیدش پیوست
«محمدحسین منصف» آزاده و جانباز دفاع مقدس دعوت حق را لبیک گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «محمدحسین منصف» آزاده و جانباز دفاع مقدس اهل شهرستان بابل در شب عید غدیر به علت ایست قلبی در بیمارستان شهید یحیی نژاد دعوت حق را لبیک گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.

«محمدحسین منصف» از نیرو‌های انقلابی تشکیل دهنده هسته‌های اولیه سپاه شهرستان بابل بود که مسئولیت‌های متعددی از جمله حفاظت آیت‌الله روحانی نماینده فقید ولی فقیه در مازندران را عهده دار بود.

«محمدحسین منصف» به همرزمان شهیدش پیوست

بار‌ها در عملیات‌های متعدد در دوران دفاع مقدس شرکت کرد تا اینکه در اسفند سال ۶۱ حین عملیات والفجر ۶ به اسارت دشمن بعثی درآمد و در سال ۶۹ به همراه دیگر اسرا آزاد شد.

آن مرحوم در میان اسرا در زندان‌های عراق از نیرو‌های فعال تحلیلگر در حوزه سیاسی شناخته می‌شد و بار‌ها مورد شدیدترین شکنجه‌های بعثیون قرار گرفت.

مرحوم منصف پس از آزادی به ادامه تحصیل پرداخت و فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی از دانشگاه تهران شد.

وی در عرصه قلم نیز سردبیری و عضو اصلی تحریریه نشریات مختلف از جمله «سبز سرخ» ویژه نامه کنگره سرداران و ده هزار و چهارصد شهید مازندران را عهده دار بود.

تاسیس نخستین موسسه غیردولتی در عرصه نشر و فعاایت در عرصه شهدا و دفاع مقدس در کشور و راه اندازی طرح ابتکاری راهیان نور استانی از جمله یادگاری‌های آن مرحوم است.

مرحوم «محمدحسین منصف» در دوران قبل از بازنشستگی‌اش در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران مسئولیت مدیر تحقیقات و اسناد این اداره کل را به عهده داشت و در سالهای اخیر نیز به عنوان عضو شورای اسلامی شهرستان بابل نیز در خدمت مردم، نظام و انقلاب اسلامی بود.

در اغتشاشات اخیر نیز «منصف» از آرمانهای انقلاب اسلامی و ولایت فقیه جانانه دفاع کرد و با اینکه بارها او و خانواده‌اش مورد تهدید عناصر داخلی دشمنان نظام قرار گرفتند همچنان در مقابل آنها ایستادگی کرد و از این امتحان الهی سربلند بیرون آمد.

«محمدحسین منصف» که به همراه همسر خود «صدیقه اکبرنیا» در سنگر نمازجمعه شهرستان بابل نیز فعالیت می‌کرد به عنوان یک چهره حق طلب همواره در پی احقاق حق مظلومان و طبقه فرودست جامعه بود. طی سالهای اخیر بطور ثابت به همراه خانواده در بابل موکب مناسبتی داشتند که نهایتا هم در شب جمعه شب زیارتی اباعبدالله الحسین (ع) و در موکب جشن عید غدیر در حین خدمت به عاشقای مولاعلی (ع) به هم‌رزمان شهیدش پیوست.

کتاب «شب‌های موصل» خاطرات «محمد حسین منصف» از دوران اسارت در زندان موصل عراق است.

مراسم تشییع پیکر این جانباز و آزاده دفاع مقدس متعاقبا اعلام خواهد شد.

«محمدحسین منصف» به همرزمان شهیدش پیوست

مرحوم «محمدحسین منصف» بر پیکر شهید «سید جمال اصحابی» در لحظات اولیه شهادت