پتروشیمی میانکاله مجوز زیست محیطی ندارد
 پتروشیمی میانکاله مجوز زیست محیطی ندارد
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره آخرین وضعیت پروژه پتروشیمی در میانکاله گفت: از دید ما پروژه میانکاله مجوز محیط‌زیستی نداشته، ندارد و نخواهد داشت.

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرگزاری فارس از ساری، علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پروژه پتروشیمی در میانکاله  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از دید ما پروژه میانکاله مجوز محیط‌زیستی نداشته، ندارد و نخواهد داشت.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: از دستگاه قضا درخواست کرده‌ایم که در کنار ما قرار بگیرد و دادستانی محترم نسبت به خسارتی که به محیط‌زیست منطقه وارد می‌شود، اقدام کند.

این اظهارات رئیس سازمان محیط زیست در حالی درباره نداشتن مجوز پتروشیمی در مازندران مطرح می‌شود که بسیاری از موافقان این پروژه از جمله غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی مدعی است که این پروژه تمام مجوزهای زیست محیطی را دریافت کرده است.

همچنین طی روزهای به دلیل از سرگیری اجرای این پروژه بعد از توقف در اردیبهشت‌ماه سال گذشته ایرج حشمتی معاون سازمان محیط زیست نیز از ابلاغ قضایی برای توقف اجرای این طرح در دادستانی بهشهر خبر داده است.

به گزارش فارس، احداث پتروشیمی در میانکاله در سفر هیأت دولت به مازندران توسط وزیر کشور کلنگ‌زنی شده بود که  بعد از مسئله فعالان زیست‌محیطی مخالفت‌ خود را با این طرح اعلام کرده بودند و با توقف اجرای طرح توسط سازمان بازرسی همراه شده بود.