مجوز بیش از ۱۵ واحد بوم‌گردی در رامسر صادر شد
مجوز بیش از ۱۵ واحد بوم‌گردی در رامسر صادر شد
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران اظهار کرد:مجوز بیش از ۱۵ واحد بوم‌گردی در سه ماهه نخست سال جاری، در شهرستان رامسر صادر شد.

به‌گزارش ندای تجن به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، صادق برزگر پنجشنبه ۲۲تیر۱۴۰۲ با اشاره به روند رو به رشد بوم‌گردی در شهرستان رامسر گفت: این استقبال متقاضی، نشان دهنده ظرفیت بالای تبدیل شدن رامسر به مقصد اول طبیعت‌گردی و بومی‌گردی در مازندران است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران وجود روستاهایی با ویژگی‌های منحصر به فرد و بکر حفظ فرهنگ غنی روستایی و تولید محصولات کشاورزی ارگانیک در این مناطق را زمینه ساز توسعه بوم‌گردی در شهرستان رامسر برشمرد.

او همچنین افزود: در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲بیش از ۱۵ واحد مورد ارزیابی قرار گرفته و مجوز تبدیل به اقامتگاه بوم گردی صادر شده است و ۲۰ پرونده دیگر که شامل بناهایی با معماری ارزشمند روستایی است در دهستان اشکور و جنت رودبار در حال بررسی است و انتظار داریم با این روند رشد هم زمینه رشد گردشگری روستایی و هم زمینه اشتغال پایدار را فراهم کنیم.

برزگر همچنین خاطر نشان کرد: همکارانم در شهرستان رامسر در انتخاب واحدهای بوم‌گردی این شهرستان با حساسیت عمل کرده و صرفا معماری بومی مد نظر قرار نمی‌گیرد بلکه ظرفیت‌های دیگری مانند تولیدات محصولات ارگانیک کشاورزی. صنایع‌دستی. معرفی جاذبه‌های ناشناخته روستایی. بازی‌های محلی .فرهنگ و آیین‌های محلی مورد توجه است.

او فراوانی واحدهای گردشگری از نوع بوم‌گردی را زمینه‌ای برای توسعه گردشگری روستایی عنوان کرد و گفت: پرداختن به بوم‌گردی موجب حفظ بوم روستا می‌شود و زمینه حضور نسل جوان و بازگشت روستانشینان به روستاها و برگزاری انواع آیین‌ها و جشنواره‌ها را را فراهم می‌کند به جاذبه‌ای برای استان تبدیل می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، ظرفیت‌های نهفته در دهستان اشکور رامسر را نیز بی نظیر دانست و خواستار همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی این دهستان برای توسعه بوم‌گردی شد‌.