تولید موسیقایی حوزه هنری مازندران فینالیست شد
تولید موسیقایی حوزه هنری مازندران فینالیست شد
گروه سرود «آوای بصیرت قائمشهر» با اجرای تولید موسیقایی ( آیینی بومی ) حوزه هنری مازندران، نظر داوران را برای راه یابی به مرحله فینال جلب کرد.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی حوزه هنری مازندران گروه سرود آوای بصیرت قائمشهر به سرپرستی «محمدرضا ولیپور» پس از اجرای سرود «کایر» ( از تولیدات واحد موسیقی این مرکز) در ردیف چهار فینالیست این رویداد فرهنگی هنری قرار گرفت.

گفتنی است این اجرا ی نماد گرا ( مفهومی و پرفورمنس) با پرداختی انتزاعی به آداب و سنن مازندران با زبان هنر شعر و کلام، موسیقی و نمایش، سه شنبه شب ۲۰ تیرماه (و تکرار آن روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه ) مجموعا در چهار نوبت از شبکه نسیم و افق پخش شد و نهایتا با رای داوران نوجوانان مازنی را در ردیف فینالیست ها قرار دهد.

داوران این مسابقه استعدادیابی؛ سیما تیرانداز (بازیگر سینما و تلویزیون و مدرس تئاتر)، بهزاد عبدی (آهنگساز و رهبر ارکستر)، محمدمهدی سیار (شاعر و استاد دانشگاه)، علی لهراسبی (خواننده) و امیریل ارجمند (بازیگر و خواننده) هستند.

همچنین «همآهنگ» به کارگردانی « مهدیار عقابی» و تهیه کنندگی « سید محمد صادق حسینی» برنامه‌ای با هدف ارتقای سطح کیفی تولیدات سرود در کشور است که طرح و پژوهش آن از سال ۱۳۹۹ و پیش تولید رسمی آن از زمستان ۱۴۰۰ آغاز شده است.

پرفورمنس کایر با طراحی ملودی «محمدرضا ولیپور» تنظیم «امید مقدم » شعر «فرزانه فتحی» و همچنین طراحی نمایش« مهیار هزارجریبی» در این مرحله اجرا شده و نظر مخاطبان و داوران خود را با اجرای گوشه ای از فرهنگ و زیست بوم مازندران جلب کرد.

شایان ذکر است که گروه سرود آوای بصیرت قائمشهر پس از اجرای سرود «مرد غیور مازنی» به مرحله نیمه نهایی راه یافت و این بار با دو تولید موسیقایی مرکز موسیقی و سرود حوزه هنری برای موفقیت در دو مرحله پیش رو گام برداشت.