ضوابط و مقررات خروج از کشور مشمولان دانش آموز و طلاب/کشف 17 تن چوب جنگلي قاچاق در ساري و محمودآباد
ضوابط و مقررات خروج از کشور مشمولان دانش آموز و طلاب/کشف 17 تن چوب جنگلي قاچاق در ساري و محمودآباد

ندای تجن-معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي مازندران از ضوابط و مقررات خروج از کشور مشمولان دانش آموز و طلابی که متقاضي شرکت در مراسم ايام محرم و اربعين حسيني هستند، خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا کريم پور در تشریح این خبر اظهار داشت: مشمولان دانش آموز و طلاب حوزه علميه […]

ندای تجن-معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي مازندران از ضوابط و مقررات خروج از کشور مشمولان دانش آموز و طلابی که متقاضي شرکت در مراسم ايام محرم و اربعين حسيني هستند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا کريم پور در تشریح این خبر اظهار داشت: مشمولان دانش آموز و طلاب حوزه علميه که متقاضي شرکت در مراسم ايام محرم و اربعين حسيني هستند، مي بايست قبل از ثبت و ارائه درخواست خروج از کشور، از صدور معافيت تحصيلي خود اطمينان حاصل نمايند.

وي افزود: مشمولان دانش آموز و طلاب به شرط داشتن معافيت تحصيلي مي توانند از طريق سامانه sakha.epolice.ir و به صورت غير حضوري مجوز خروج از کشور دريافت کنند.

معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان مازندران بيان داشت: مشمولان براي ثبت درخواست معافيت تحصيلي خود مي بايست با نامه حوزه علميه و يا دبيرستان محل تحصيل به يکي از دفاتر خدمات الکترونيک انتظامي (پليس+10) مراجعه کنند.

وی ادامه داد: با توجه به زمان باقي مانده تا اين ايام از دانش آموزان و طلاب تقاضا مي شود هرچه سريعتر نسبت به تعيين تکليف وضعيت تحصيلي خود اقدام کنند تا در زمان اوج درخواست ها با چالش مواجه نشوند.

توقيف 100میلیاردی موتورهای سنگین قاچاق در مازندران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران از توقيف 8 موتورسیکلت سنگین غیر مجاز به ارزشی بالغ بر 100 میلیارد ریال در شهرستان” نوشهر” خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمد محمدپور با بیان این خبر، گفت: در اجراي طرح تشديد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به خصوص مقابله با قاچاق کالاهاي گمرکي، ماموران پليس آگاهي و رابطان این پلیس در فرماندهی انتظامی شهرستان نوشهر در پي کسب خبری مبني بر اينکه راکبان 8 موتورسيکلت سنگين فاقد پلاک در یکی از مناطق شهرستان نوشهر در حال تردد و حرکات نمايشي خطرناک هستند، بررسی موضوع را به صورت ويژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی محل اختفای موتورسیکلت ها را شناسایی و با هماهنگی قضائی، 2 موتورسیکلت سنگین 1400 سی سی، 4 موتورسیکلت 1000 سی سی، یک موتورسیکلت 750 سی سی و یک موتورسیکلت 600 سی سی فاقد مدارک و مجوز گمرکی کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت­ های توقیفی را بالغ بر 100 میلیارد ریال اعلام شد، تصریح کرد: متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و موتورسیکلت­ های قاچاق توقیفی به پارکینگ منتقل شدند.

سرهنگ محمدپور در خاتمه از مردم خواست: به منظور برقراری امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در مورد مسائل امنیتی و انتظامی را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.

توقیف اتوبوس مسافربری با تخلفات حادثه ساز در محور کندوان

 رئیس پلیس راه استان مازندران از توقیف اتوبوس مسافربری با تخلفات حادثه ساز در محور کندوان خبر داد و گفت: حفظ جان هموطنان، خط قرمز پلیس راه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ یداله جهان تاب با قدردانی از رانندگانی که با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، پلیس راه را در تامین نظم و امنیت ترافیکی و افزایش ایمنی سفر یاری می کنند؛ اظهار داشت: حفظ جان هموطنان، خط قرمز پلیس راه است.

وی افزود: پلیس با معدود رانندگانی که با ارتکاب تخلفات رانندگی جان و ایمنی دیگر رانندگان قانونمند را به خطر می اندازند؛ بدون اغماض و برابر مقررات برخورد و رفتار می کند.  

رئیس پلیس راه استان مازندران در ادامه به توقیف یک دستگاه اتوبوس مسافربری در محور کندوان اشاره کرد و گفت: راننده اتوبوس بعلت انجام تخلفات حادثه ساز، انظباط ترافیکی و ایمنی سفر را در محور کندوان برهم زده بود که خودروی مورد استفاده او توقیف شد.

سرهنگ جهان تاب در پایان تاکید کرد: پلیس راه در جهت استیفای حقوق عامه هیچگونه مماشاتی نخواهد کرد.

عامل اخاذی و هتک حیثیت در تنکابن دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری فردی که با تهدید به پخش تصاویر خصوصی شهروندان خانم در شبکه های اجتماعی اخاذی می کرد، خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ بهادر دیلمی در تشریح این خبر، گفت: در پی مراجعه چند شهروندان خانم به پلیس فتا شهرستان تنکابن، مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی و ساختگی و غیر اخلاقی و اخاذی از آنان توسط فردی در فضای مجازی، موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا  قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، ماموران پلیس فتا با انجام یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی صورت گرفته عامل این اقدام مجرمانه را که ساکن یکی از شهرهای پایتخت بود شناسایی و در عملیات پلیسی متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن تصریح کرد: متهم که در ابتدا منکر اعمال مجرمانه خود بود، پس از مراجهه با ادله های پلیسی لب به اعتراف گشود و به انتشار تصاویر خصوصی و ساختگی و غیر اخلاقی از شهروندان با قصد اخاذی از آنان اعتراف کرد.

سرهنگ دیلمی از معرفی متهم به مرجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست: در نگهداری از اطلاعات خصوصی خود نهایت دقت را داشته باشند و از ثبت تصاویر و ویدئو با دستگاه‌های دیجیتالی دیگران خودداری یا از حذف آن مطمئن شوند زیرا ممکن است به دلیل سهل‌انگاری آن فرد، اطلاعات آنان در فضای مجازی منتشرشده و موجب سوءاستفاده سایرکاربران قرار گیرد.

کشف 12 تن چوب جنگلي قاچاق در ساري

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از کشف 12 تن چوب جنگلي قاچاق و توقیف یک کامیون ولو و یک تراکتور در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ عبداله حسن زاده با اعلام اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران کلانتری 11 و کلانتری 15 در مسیر حوزه استحفاظي به یک خودروی کامیون ولو و یک تراکتور حامل چوب مشکوک شدند.

وی، افزود: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آنها 12 تن چوب که توسط راننده خودرو به صورت غیرمجاز از جنگل های شهرستان ساری برداشت شده بود،کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: راننده کامیون پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان ساری تحویل داده شد.

سرهنگ حسن زاده در پايان با اشاره به اين كه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

دستگیری 15 سارقان تلفن همراه در بهشهر

جانشین انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری 15سارق تلفن همراه با 24 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ابوالقاسم ابراهیمی در بیان این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت تلفن همراه در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي افزود: با تلاش های بي وقفه ماموران و اقدامات اطلاعاتی 15 سارق حرفه ای در این رابطه شناسایی و با هماهنگی قضائی در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، تصریح کرد: متهمان در اظهارات خود به 24 فقره سرقت تلفن همراه اعتراف كردند و پس از تشكيل پرونده به مرجع قضايي معرفي شدند.

سرهنگ ابراهیمی از شهروندان خواست: هشدارها و آموزش هاي پليس را جدي گرفته و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را سريعاً از طریق تلفن 110به اطلاع پلیس برسانند.

کشف 5 تن چوب آلات جنگلی قاچاق در محمودآباد

فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد از کشف 5 تن چوب قاچاق از یک خودروی نیسان در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمود حسین زاده در تشریح این خبر، گفت: مأموران کلانتری 11 این شهرستان حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک خودروی نیسان حامل چوب آلات جنگلی قاچاق مشکوک شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، تصریح کرد: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن 5 تن چوب جنگلی قاچاق و چوب باغی غیر مجاز کشف کردند.

وی افزود: در این راستا 3 متهم دستگیر شدند و چوب های قاچاق به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهمان نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ حسین زاده در پايان با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.