تلاش مازندران برای کسب بیشترین سهم تجارت دریایی/تفاهم نامه‌های قدیمی را می‌خواهیم منتج به قرارداد کنیم
تلاش مازندران برای کسب بیشترین سهم تجارت دریایی/تفاهم نامه‌های قدیمی را می‌خواهیم منتج به قرارداد کنیم
استاندار مازندران درباره سفر به روسیه گفت که با هدف تلاش برای کسب سهم تجارت دریایی صورت می گیرد.

به گزارش ندای تجن – استاندار مازندران در نشست خبری که امروز در محل فرودگاه شهدا برگزار شد، درباره سفر هیئت تجاری به روسیه گفت: اهداف سفر در راستای دیپلماسی پویا و متوازن دولت مردمی سیزدهم است، یکی از محورهای اصلی تعامل و دیپلماسی ایران با کشورهای همسایه در اولویت هستند.

سید محمود حسینی‌پور با اشاره به اینکه کشور روسیه یکی از کشورهای مهم در دیپلماسی اقتصادی ایران است، افزود: باتوجه‌به قدمت ارتباط ایران با روسیه پیش از انقلاب و بعد از آن و همین‌طور اولویت‌های دیپلماسی اقتصادی و تجارتی که در مازندران تعریف کردیم نخستین سفر خارجی دولتی از مازندران به روسیه باهدف بررسی تعاملات تجاری و اقتصادی 3 استان‌ ولگا گراد و آستراخان و روسیه است.

وی بیان کرد:با مقامات 3 استان و بخش خصوصی مذاکراتی خواهیم داشت هیئت مازندران مرکب از بخش دولتی و خصوصی است که اعضای هیئت از اعضای خصوصی هستند.

استاندار ادامه داد: ما در زمینه نفت، گاز، ترانزیت و نهاده‌های دامی و محصولات کشاورزی به‌ویژه در حوزه معدن و ترانزیت محصولات مدنی و فعال‌کردن کریدور شمال به جنوب مذاکراتمان را دنبال خواهیم کرد .

وی ابراز امیدواری کرد که در بخش کریدور شمال به جنوب مازندران بتواند بیشترین سهم را به خود اختصاص دهد.

حسینی‌پور با بیان اینکه در یک سال گذشته مذاکراتی که دولت مرکزی روسیه با ایران داشت  بیشتر حول‌وحوش تجارت دو کشور بود، گفت: مازندران با دارابودن 3 بندر و 3 فرودگاه مهم می‌تواند نقش اصلی را در مسیر کریدور شمال به جنوب ایفا کند.

استاندار مازندران افزود: در این فرصت که در سفر به وجود می‌آید وجود پایانه‌های صادراتی مازندران که ان شاالله شکل می‌گیرد یکی از محوری‌ترین بحث‌های ما این است که بیشترین سهم تجارت دریایی باتوجه‌به 3 بندر را از آن خود کنیم که تغییرات بزرگ اقتصادی را به وجود می‌آورد.

استاندار مازندران با بیان اینکه از استان بیشتر شرکت‌های مهم داخل استان در سفر همراهی می‌کنند و از حدود 6 ماه قبل این سفر برنامه‌ریزی و تعریف شد، گفت:یکی از حوزه‌ها نشست فعالین اقتصادی و تجاری در 3 استان است،نشست با فعالین اقتصادی ایرانی در روسیه و مازندرانی‌های آن جا هستند که به طور طبیعی این سفر دستاوردهای مهمی را در پی داشته باشند که بعد از سفر گزارش به مردم می‌دهیم.

وی در پاسخ به سئوالی درباره امضای تفاهم نامه جدید با روسیه، افزود: تفاهم‌نامه درگذشته بسیار امضا شد این بار دنبال این هستیم که تفاهم‌نامه‌های گذشته را منتج به قرارداد کنیم.

حسینی‌پور افزود: درگذشته 17 تفاهم‌نامه با استان‌ها داریم که متأسفانه هیچ‌کدام اجرایی نشد دنبال این هستیم به قرارداد تبدیل کنیم تا ضمانت اجرایی برای پیگیری داشته باشیم.