علاقمندی روس‌ها به ظرفیت‌های تاریخی و بوم‌گردی مازندران/ متولیان گردشگری ولگاگراد به مازندران می‌آیند
علاقمندی روس‌ها به ظرفیت‌های تاریخی و بوم‌گردی مازندران/ متولیان گردشگری ولگاگراد به مازندران می‌آیند
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از علاقمندی روس‌ها به ظرفیت‌های تاریخی و بوم‌گردی مازندران، خبر داد.

 به‌ گزارش ندای تجن به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران ، صادق برزگر، در نخستین برنامه کاری سفر به روسیه در نشست مشترک مازندران و ولگاگراد حضور یافت. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با ارائه توضیحاتی درباره این نشست مهم که با حضور و مشارکت فعال بخش‌های دولتی و خصوصی هر دو استان برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست، بررسی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مازندران و ولگاگراد در سه حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری بوده و دو طرف در این حوزه‌ها به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.  

او تصریح کرد: در حوزه گردشگری، تلاش ما بر این بوده که به بهترین نحو ممکن، فرصت‌ها و جاذبه‌های کم‌نظیر مازندران را به بخش‌های دولتی و خصوصی ولگاگراد معرفی کنیم و به یاری خدا نتایج آن مثبت بود و اطلاعات خوبی رد و بدل شد. 

برزگر ادامه داد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته و تبادل نظرات دو جانبه، مقرر شد داده‌های تاسیسات اقامتی و هتل‌های ولگاگراد، با توجه به درجه بندی، امتیازات و ظرفیت‌هایی که دارند در اختیار ما قرار داده شود. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته پیرامون رونق گردشگری و صنعت توریسم بین دو استان، بیان کرد: در این نشست، ظرفیت‌ها و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی مازندران، همچنین ظرفیت‌های مربوط به تاسیسات اقامتی‌ استان معرفی شد و خوشبختانه، هم جاذبه‌های طبیعی ما و هم تاسیسات اقامتی ما به ویژه هتل‌های ۵ ستاره و هتل میزبان، مورد توجه و استقبال آن ها قرار گرفت. 

او از علاقمندی و اشتیاق روس‌ها برای استفاده از ظرفیت‌های بوم‌گردی مازندران که ارائه دهنده سبک زندگی بومی و سنتی است، سخن گفت و افزود: مقرر شد پس از بازدید حضوری آن ها از اقامتگاه‌های بوم‌گردی و جاذبه‌های طبیعی مازندران، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت تعاملات فی مابین صورت گیرد.

برزگر با اشاره به رشد آژانس‌های مسافرتی ولگاگراد طی سال‌های اخیر، تصریح کرد: تاکید ما بر تبادل دوجانبه آژانس‌های مسافرتی بوده چرا که آژانس های مسافرتی ولگاگراد با ارائه خدمات تخصصی در حوزه گردشگری، به‌ویژه گردشگری سلامت، می‌توانند یاریگر ما در این حوزه باشند. 

او در پایان بیان کرد: امیدواریم خروجی این سفر در جهت گردشگری و توسعه آن، خوب و مناسب باشد و ما بتوانیم از ظرفیت‌های مازندران به ویژه مزارع کشاورزی در جهت توسعه گردشگری استان و معرفی مناسب آن را به کشورهای همسایه به ویژه روسیه بهره‌برداری کنیم.