تدوین اسناد فرهنگی و اجتماعی توسط جهاد دانشگاهی ریل‌گذاری شود
تدوین اسناد فرهنگی و اجتماعی توسط جهاد دانشگاهی ریل‌گذاری شود
معاون استاندار مازندران با بیان اینکه جهاددانشگاهی میراث انقلاب اسلامی است،‌ گفت: ما به جهاددانشگاهی اعتقاد داریم از این رو تدوین اسناد فرهنگی و اجتماعی باید توسط این نهاد انقلابی ریل‌گذاری شود.

به گزارش ندای تجن به نقل از ایکنا از مازندران، روح‌الله سلگی، معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری مازندران، سوم مردادماه در جمع کارکنان جهاددانشگاهی مازندران، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و شهادت سید و سالار شهیدان، گفت: برپاداشتن نماز، امر به معروف و نهی از منکر و ظلم‌ستیزی از اهداف حماسه عاشورا بود و لازم است این اهداف فرهنگی به درستی در جامعه تبیین شود.

وی درباره ظرفیت‌های جهاددانشگاهی گفت: ما به جهاددانشگاهی اعتقاد داریم از این رو تدوین اسناد فرهنگی و اجتماعی باید توسط این نهاد انقلابی ریل‌گذاری شود.

سلگی تصریح کرد: رسیدگی به مسائل مرتبط با جهاددانشگاهی برای استانداری مهم است و همین موضوع سبب شد تا در آستانه سالروز تشکیل این نهاد دیدار صمیمی با مسئولان این نهاد در مازندران داشته باشیم.

معاون استاندار مازندران، جهاددانشگاهی را نهاد تحول‌آفرین در مسائل علمی و دانشگاهی دانست و خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است تا اطلس فرهنگی استان توسط جهاددانشگاهی مازندران تدوین شود.

وی با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی دارای ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و منابع انسانی عالم و تحصیل کرده‌ای برخوردار است و نباید از سایر مراکز علمی عقب بماند، تصریح کرد: مازندران در برخی مسائل فرهنگی و اجتماعی دچار چالش است که این موضوعات باید در جهاددانشگاهی مورد بررسی و برای برون‌رفت از مشکلات راه حل تعریف شود.

سلگی ابرچالش اجتماعی در استان را طلاق و پیری جمعیت عنوان کرد و ادامه داد: استان‌های شمالی در این آسیب اجتماعی شرایط یکسانی دارند. لازم است در ترویج فرهنگ بومی، هویت‌بخشی وآگاه‌سازی نسل جوان اقدامات مؤثری صورت گیرد.

معاون استاندار مازندران در پایان تغییر سبک زندگی در مازندران را ناشی از گردشگر پذیر بودن این استان دانست و افزود: جهاددانشگاهی می‌تواند موضوعات مربوط به مازندران را در دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار دهد، زیرا صدها مقاله علمی و پژوهشی درخصوص آسیب‌های اجتماعی بایگانی و راکد مانده است.انتهای پیام