جلسه هم‌اندیشی و دیدار با سرپرست معاونت میراث فرهنگی مازندران برگزار شد/از تاکید بر ترویج تورهای نو با رویکرد تاریخی و مذهبی تا هر لیدر یک سفیر خبری
جلسه هم‌اندیشی و دیدار با سرپرست معاونت میراث فرهنگی مازندران برگزار شد/از تاکید بر ترویج تورهای نو با رویکرد تاریخی و مذهبی تا هر لیدر یک سفیر خبری
در جلسه دیدار فعالان گردشگری استان با سرپرست معاونت میراث فرهنگی درباره موضوعات مختلفی صحبت شد.

به گزارش ندای تجن – جلسه دیدار و هم‌اندیشی با سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره کل گردشگری و صنایع‌دستی مازندران امروز صبح در محل سالن اجتماعات اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران برگزار شد.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در این جلسه با بیان اینکه در طول 10 سال فعالیت در شهرستان قائم‌شهر با همکاری فعالان گردشگری سعی کردیم تا اقدامات خوبی را رقم بزنیم، گفت: خدا را شاکرم که توانستم مقداری یاریگر شما فعالان این حوزه باشم البته بیشتر شماها در کنار ما بودید.

محسن باستانی مجاوری با اشاره به اینکه یک شخص به‌تنهایی امکان موفقیت ندارد؛ بلکه یک تیم کمک می‌کند تا موفقیت حاصل شود، افزود: در طول مدت فعالیت در ساری با همکاری یکدیگر سعی کردیم تا ضعف‌ها را پوشش دهیم، در حال حاضر نیز در حوزه گردشگری ضعف‌هایی وجود دارد که نگاه ما این است تا با کمک یکدیگر در تبدیل آنان به نقاط قوت تلاش کنیم.

وی از بازدید طلایی مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی خبر داد و گفت: طی این بازدید که از نقاط تاریخی شهرهای مختلف استان صورت گرفت ظرفیت‌های استان معرفی شد.

باستانی با بیان اهمیت و ضرورت معرفی میراث‌فرهنگی و تاریخی شهرهای مختلف استان به گردشگران، ادامه داد: لازم است شما کمک کنید تا مازندران به‌خوبی معرفی شود.

علی نادری مدیر هتل اسرم ساری نیز نکاتی درباره اهمیت توجه به قرآن بیان کرد.

تاکید بر ترویج تورهای نو با رویکرد تاریخی و مذهبی

رستگار لیدر گردشگری استان نیز با بیان اینکه لازم است ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی و تاریخی استان در برنامه تورهای گردشگری گنجانده شود، گفت: تورهای شهرگردی، گورستان گردی، مذهبی و مناسبتی ویژه محرم و تورهای تاریخی و مازندران گردی باید در برنامه‌ریزی لیدرها قرار گیرد.

بیاتی یکی از فعالان برگزاری دوره‌های همیار گردشگر در بابل نیز با بیان اینکه آموزش کودکان از سن 7 سال به بالا را انجام می‌دهند، گفت: تعداد 25 استاد با این دوره همکاری دارند.

طاهری گرجی از فعالان صنایع‌دستی نیز در حوزه مرتبط صحبت کرد.

نجمه دارایی قادی کلایی درباره استارتاپ گردشگری که در حوزه فروش تورهای گردشگری فعالیت دارد، گفت.

وی که نخستین مجوز استارتاپ گردشگری را دریافت کرد از زحمات باستانی برای همکاری و حمایت قدردانی کرد.

سمیه میرزا حسینیان نائب رئیس راهنمایان گردشگری استان مازندران درباره مشکلات راهنمایان گفت.

برگزاری مجمع انجمن گردشگری خانه هنرمندان ساری

صالحی مشاور دبیرکل مرکز توسعه کشورهای اسلامی در حوزه سلامت و گردشگری تندرستی صحبت کرد.

وی افزود: پس از برگزاری رویداد بین‌المللی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی که در تهران برگزار شد 25 نفر از مدیران گردشگری و بیمارستان‌ها درخواست بازدید از توانمندی‌های مازندران را داشتند.

کمالی فر از اعضای هیات مدیره انجمن گردشگری خانه هنرمندان ساری نیز درباره این انجمن صحبت کرد و گفت: در مردادماه سال جاری انجمن گردشگری نخستین مجمع خود را برگزار می‌کند که علاقه‌مندان می‌توانند حضور یابند.

لزوم کمک به دریافت لوح اصالت خانه‌موزه چهاردانگه

کلانتری مدیر خانه‌موزه چهاردانگه ساری نیز با بیان اینکه آبشارهای بسیار زیبایی در منطقه چهاردانگه وجود دارد؛ اما تورهای گردشگری برای بازدید نمی‌آیند، گفت: برای دریافت لوح اصالت خانه‌موزه چهاردانگه پیگیر هستیم؛ اما قوانین در ایران می‌گوید که به این خانه تعلق نمی‌گیرد و کاربردی نیست.

وی با اشاره به اینکه پدرم که صاحب‌خانه موزه است دچار بیماری آلزایمر شد، ادامه داد: ما می‌خواهیم پیش از آن که تمام حافظه او دچار فراموشی شود این لوح اصالت را دریافت کنیم.

واحدیان از فعالان پیش‌کسوت رسانه نیز خواستار همکاری همه فعالان گردشگری برای معرفی مازندران در سطح بین‌المللی شد.

تاکید بر ارتباط بیشتر میان لیدرها، مسئولان و رسانه‌ها

ولی‌الله ولی‌پور مادر گردشگری مازندران خواستار ارتباط بیشتر میان لیدرها و همکاری با خبرگزاری‌ها برای کمک به فعال‌شدن و جذب گردشگر در استان شد و گفت: لازم است با هم و برای هم باشیم.

علی شریفی رضوی پدر گردشگری مازندران نیز بر اهمیت ارتباط بیشتر میان 3 اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تأکید کرد و گفت: نیاز است تا با برقراری ارتباط بیشتر میان آن‌ها به رونق گردشگری در استان کمک کنیم.

صنایع‌دستی مازندران را هدیه دهیم

عدنان حسین‌نژاد از فعالان انجمن کمیسیون صنایع‌دستی خواستار توجه به صنایع‌دستی استان شد و گفت: به‌تازگی استاندار مازندران در سفر به روسیه صنایع‌دستی مازندران را هدیه داد، ما نیز لازم است تا در زمان هدیه‌دادن از صنایع‌دستی استان برای ترویج استفاده از آن استفاده کنیم.

هر لیدر یک سفیر خبری

ندا کلائی مدیر پایگاه خبری ندای تجن نیز با بیان اینکه خوشحالم که لیدرها در یک مگان گردهم آمدند، گفت: لازم است تا همه ما به‌عنوان یک ایرانی برای شکوفایی استان مازندران و جذب گردشگر تلاش کنیم.

عضو هیات مدیره انجمن گردشگری خانه هنرمندان ساری با اشاره به اینکه هر کدام از لیدرها می‌توانند سفیر ندای تجن باشند، ادامه داد: شما می‌توانید در زمان ورود گردشگران خارجی با معرفی علاقه‌مندی‌های آنان و ظرفیت مناطق گردشگری به ما رسانه‌ها در معرفی مازندران کمک کنید.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه لوح تقدیر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی مازندران برای اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ساری که در برگزاری نمایشگاه کتاب حضور داشتند، از طرف فعالان گردشگری به محسن باستانی مجاوری داده شد.