مراسم تشییع پیکر پاک شهید رضا شیخی برگزار شد/تصاویر و فیلم
مراسم تشییع پیکر پاک شهید رضا شیخی برگزار شد/تصاویر و فیلم
شهید شیخی آخرین شهیدی نیست که وفای خود را همچون شهدای دیگر نشان داد و رفت، امروز مهم وظیفه ماست، باید این ارادت‌ورزی‌ها نسبت به اسوه و الگوی شهدا در زندگی ما زنده‌ها و جامانده‌ها خودش را نشان دهد.

یکر پاک شهید ستوان دوم رضا شیخی از شهدای حادثه تروریستی اخیر امروز چهارشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران، ‌استاندار مازندران، اقشار مختلف مردم و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در ساری تشییع شد.

به گزارش ندای تجن به نقل از پایگاه خبری شهدای فراجا؛ در حمله مسلحانه گروهک تروریستی که ظهر اول مرداد در مسیر خاش به تفتان استان سیستان و بلوچستان به وقوع پیوست، ستوان دوم”‌رضا شیخی”‌ به همراه سه نفر دیگر از همرزمان ستوان دوم شیخی به نام های مهدی اله پور، محمد رضا اسمعیلی، و حسن وحیدی به شهادت رسیدند.
امروز مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید مازندرانی در ساری برگزار شد.

طبق گزارش پایگاه پلیس مراسم وداع با پیکر پاک این شهید بزرگوار روز سه شنبه سوم مرداد ساعت۲۰ و۳۰ در حرم شهدای گمنام شهرستان نکا برگزار شد و تشییع آن شهید صبح امروز چهارشنبه از مقابل سپاه شهرستان نکا تا گلزار شهدا برگزار می شود.
 

براساس گزارش دفتر نماینده رهبری در استان ، آیت الله محمدی لائینی در مراسم اقامه نماز بر پیکر شهید مدافع امنیت شهید رضا شیخی حضور داشت.

نماینده رهبری در مازندران در این مراسم، گفت:کربلا و عاشورای حسینی تابلوی زیبایی از وفاست، چنانچه تابلویی از جفا هم هست، وفایی که هیچ حد و مرزی ندارد، از آن‌طرف جفای دشمنان که بی‌نهایت است در حق جگرگوشه‌گان پیامبر بزرگ اسلام وجود دارد.

آیت الله محمدی لائینی افزود:از ویژگی‌های مومنان وفای به عهد و میثاق است، خدای بزرگ دستور داده که وفای به عهد را همه سرلوحه کارشان قرار دهند چرا که روز قیامت از عهد و میثاق و پیمان پرسش می‌شود، در احادیث و روایات ما هم وفای به عهد به‌عنوان یکی از ویژگی‌های راستین یک مسلمان است.

وی بیان کرد: به فرموده پیامبر اکرم (ص)، اگر کسی دارای سه خصلت دروغگویی، خیانت در امانت، وفا نکردن به عهد باشد منافق است حتی اگر اهل نماز و روزه باشد، پس وفا در آئین و دین ما جایگاهی بسیار با ارزش دارد.

آیت الله لائینی افزود: ما وفا را در تابلوی عاشورا به زیبایی می‌بینیم‌، امروز هم ما نمونه‌ها و رویش‌های زیادی از وفا و صفا مشاهده می‌کنیم، هر کدام از این شهیدان ما نمونه‌های ارزنده و درخشنده از وفا به رهبرشان، دینشان و مردمشان بودند.

وی ادامه داد:تشییع پیکر پاک شهیدی که نمونه‌ای از وفا و استقامت است، درود خدا به چهار شهید عزیزی که از نیروی پلیس و نیروی انتظامی پرافتخار در مقابل انواع خیانت‌ها، جنایت‌ها، اغتشاشات و فتنه‌ها ایستادند، اینها وفاداری خود را نشان داده و خانواده و مردم خود را سرفراز کردند.

نماینده رهبری در مازندران بیان کرد:این شهیدان خودشان پیام حیات دارند، مکتب امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) از مرگ و شهادت هیچ ترسی ندارد، دشمنان می‌توانند بر همه چیز فائق بیایند، اما چیزی بالاتر از سلاح شجاعت و اعتقادات ما نیست و دشمن نمی‌تواند با آن مقاومت کند‌.

وی افزود:شهید شیخی آخرین شهیدی نیست که وفای خود را همچون شهدای دیگر نشان داد و رفت، امروز مهم وظیفه ماست، باید این ارادت‌ورزی‌ها نسبت به اسوه و الگوی شهدا در زندگی ما زنده‌ها و جامانده‌ها خودش را نشان دهد.

آیت الله لائینی ادامه داد:اگر ما در برخورد با فتنه‌ها و اغتشاشات و بسیاری از حرام‌های سیاسی و شرعی فقط بخواهیم با برخوردهای سلبی رفتار کنیم حتما ناکارامد است حتما باید برخوردهای ایجابی و فرهنگی را داشته باشیم، وفای دستگاه‌های اجرایی جدی گرفتن امور این مردم شهید داده باوفاست.

وی افزود:وفای ما به این است که مشکلات مردم را حل کنیم و رضایت آن‌ها را نسبت به حکومت و این انقلاب اسلامی بی‌نظیر بالا برده و موفق باشیم.

نماینده رهبری در مازندران اضافه کرد:جبران خون این شهیدان تنها کشتن آن چند تروریست نیست بلکه جبران اصلی‌اش این است که ما به این نظام و مملکت برسیم و رضایت‌مندی، امید و ایمان را تقویت کرده و ارتقا ببخشیم.

به گزارش ندای تجن- پیکر این شهید در شهرستان نکا هم تشییع شد.

پایگاه خبری تحلیلی ندای تجن درگذشت 4شهید خدوم فرماندهی انتظامی کشور را به بازماندگان ایشان و همکاران زحمتکش آنان تسلیت عرض می نماید.