ملت ایران بُعد حماسی و انقلابی عاشورا را هرگز فراموش نمی‌کند
ملت ایران بُعد حماسی و انقلابی عاشورا را هرگز فراموش نمی‌کند
نماینده رهبری در مازندران با اشاره به اینکه بُعد سوم عاشورای حسینی علاوه بر دو بعد عاطفی و عبادی، بعد حماسی و انقلابی است، ادامه داد: درس "نه" گفتن به ظالمان و ستمگران، تسلیم نشدن در مقابل دشمنان، درس ترجیح دادن شهادت بر زندگی با ذلت توسط امام حسین (ع) است که به ما داده و نباید آن را فراموش کنیم، محافل عزاداری حضرت اگر بخواهد درست و کامل باشد باید در کنار آن دو بعد به بعد حماسی و انقلابی توجه کند.

️به گزارش ندای تجن – نماینده رهبری در استان مازندران در خطبه های امروز نماز جمعه ظهر عاشورا، گفت:چیزی که روح آقا اباعبدالله الحسین (ع) را راضی می‌کند این است که بداند دوستان و عزادارانش باتقوا بوده، حلال و حرام را رعایت می‌کنند و رضایت خداوند و خلق برایشان مهم است.

آیت الله محمدی لائینی افزود: به فرموده امام حسین (ع)، “مرگ باعزت از زنده بودن باذلت بهتر و برتر است”، اگر می‌خواهیم زندگی شرافت‌مندانه داشته باشیم باید این فرمایش حضرت را سرلوحه قرار بدهیم، برای زندگی با عزت هزینه‌ای همچون شهادت بدهیم.

وی با بیان اینکه بنده از همه مردم عزیز کشور و استان مازندران، هیئات عزاداری و همه عزاداران حسینی برای این حجم از احساسات تشکر دارم، افزود:از بانوانی که حرمت‌شناسی کردند تشکر می‌کنم و برای آن تعداد اندکی که حقیقت عاشورا در درک نکرده و حرمت‌ها را رعایت نکردند از خدای بزرگ برایشان آرزوی هدایت دارم.

نماینده رهبری در مازندران با اشاره به اینکه بُعد سوم عاشورای حسینی علاوه بر دو بعد عاطفی و عبادی، بعد حماسی و انقلابی است، ادامه داد: درس “نه” گفتن به ظالمان و ستمگران، تسلیم نشدن در مقابل دشمنان، درس ترجیح دادن شهادت بر زندگی با ذلت توسط امام حسین (ع) است که به ما داده و نباید آن را فراموش کنیم، محافل عزاداری حضرت اگر بخواهد درست و کامل باشد باید در کنار آن دو بعد به بعد حماسی و انقلابی توجه کند.

آیت الله لائینی بیان کرد: خط فکری تشیع انگلیسی و خط فکری کسانی که دل به غرب سپردند آن است که مجالس و محافل حسینی از بُعد حماسه، انقلاب و مبارزه با ظالمان و ستمگران خالی باشد اما این جفای در حق حسین (ع) و عاشورای حسین (ع) است، باید بعد حماسی عاشورا را به‌صورت برجسته حتما زنده نگه داریم و همچون حسینمان در مقابل مستکبران عالم بایستیم و شعار “هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة” را سر بدهیم.

️وی افزود: ظالمان همواره خواستند یاد و نام حسین (ع) فراموش و قبر و بارگاه ایشان منهدم شود تا در فکر مبارزه با ظلم و ستم نباشند، اما شما مردم بیدار به ویژه مردم حاضر در عصر اسلامی که این انقلاب باشکوه را به‌وجود آورده و پیروز کردید ده‌ها فتنه جنگ سخت و نرم را پشت سر گذاشتید، شما نشان دادید که درس آقا اباعبدالله الحسین (ع) را فراموش نمی‌کنید باید داغ فراموشی بعد استکبارستیزی عاشورا را بر دلشان بگذارید.

نماینده رهبری در مازندران بیان کرد: باید به استکبار جهانی و آمریکایی فرعونی اعلام کنید که ما درس” هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة” را تا فروپاشی نظام سلطه و اقامه نظام عدل مهدوی ادامه خواهیم داد.