زارعی خطاب به مخبر:در 10سال گذشته کشاورز به این وضع گرفتار نشد/تصمیم دولت برای خرید از برنج‌کاران شمالی
زارعی خطاب به مخبر:در 10سال گذشته کشاورز به این وضع گرفتار نشد/تصمیم دولت برای خرید از برنج‌کاران شمالی
با پیگیری های مستمر و مداوم منصورعلی زارعی عضو کمیسیون کشاورزی و نماینده مردم شریف ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، دولت تا ماه آینده محصولات برنج کاران سه استان شمالی را خریداری می کند.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباط مردمی، در پی واردات بی رویه برنج به کشور در ماه های اخیر و متعاقب آن به فروش نرسیدن برنج استان های شمالی که موجب وارد آمدن زیان های سنگینی به کشاورزان مازندرانی شد، منصورعلی زارعی بعنوان عضو کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس شورای اسلامی پیگیری های ویژه ای را در جهت استیفای حقوق بر زمین مانده برنج کاران صورت داد که حال پس از چند ماه این تلاش ها در آستانه به ثمر نشستن است.

زارعی علاوه بر ایراد تذکری مهم و محکم به دولت در صحن علنی مجلس و توئیت تذکر آمیز به رئیس جمهوری، در تماسی تلفنی با دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور، رسیدگی عاجل و فوری به وضعیت کشاورزان به ویژه برنج کاران مازندرانی را که بیش از ۲۵۰ هزار تن از محصولات شان در انبارها مانده است، خواستار شد.

در پی این پیگیری ها، معاون اول رئیس جمهور روز یکشنبه ۸ مرداد ماه ۱۴۰۲ با تشکیل جلسه ای با حضور وزیر جهاد کشاورزی، استانداران سه استان شمالی و مسئولان ذیربط به بررسی مسائل و مشکلات کشاورزا برنج کاران پرداخت و طی آن از استانداران مازندران، گلستان و گیلان خواست تا ظرف ۴۸ ساعت برنامه هایشان را در خصوص خرید برنج کشاورزان اعلام کنند.

در این جلسه همچنین مقرر شد در صورت خرید تمامی ظرفیت برنج های تجاری (طارم و هاشمی) از کشاورزان، وزارت جهاد کشاورزی مجوز واردات برنج صادر کند.

بر اساس این گزارش، منصورعلی زارعی اعلام کرد تا حصول نتیجه نهایی و احقاق حق کشاورزان مظلوم مازندرانی به پیگیری های خود در این زمینه ادامه خواهد داد.