اعلام فراخوان بخش ملی تئاتر خیابانی اشکواره حسینی
اعلام فراخوان بخش ملی تئاتر خیابانی اشکواره حسینی
دبیر بخش ملی تئاتر خیابانی اشکواره حسینی از اعلام فراخوان ششمین دوره بخش ملی خبر داد.

به گزارش ندای تجن-براساس گزارش ایکنا مهدی نصرالله‌زاده، دبیر بخش ملی تئاتر خیابانی اشکواره حسینی، از اعلام فراخوان ششمین دوره بخش ملی خبر داد و گفت: با استعانت از درگاه خداوند متعال و توجهات حضرت قائم(عج)، ششمین دوره همایش فرهنگی ـ‌ هنری بخش تئاتر خیابانی اشکواره حسینی، با هدف‌ شناسایی، ارزیابی و گردآوری آثار و محتوی کمی و کیفی تولیدات نمایشی در حوزه عاشورا، محرم، ترویج فرهنگ عاشورایی در نسل جوان و معرفی دیدگاه‌های جدید به حوزه محرم در جامعه منتشر شد.

وی با اشاره به قوانین اشکواره افزود: اولویت اصلی جشنواره، کیفیت آثار هنری، محتوا و از همه مهم‌تر تولیدات جدید خواهد بود.

نصرالله‌زاده تصریح کرد: با توجه به برگزاری ششمین دوره اشکواره و تصمیم دبیرخانه برای آرشیو و کتابچه حضور کارگردانان در این ادوار، اطلاعات و مشخصات کارگردانان در زمان ارسال اثر اولویت خواهد داشت، هرگونه عدم هماهنگی گروه ها در مسیر برگزاری، موجب حذف اثر از گردونه اشکواره خواهد شد.  

  

دبیر بخش ملی تئاتر خیابانی اشکواره حسینی با اشاره به محورهای موضوعی اشکواره خاطرنشان کرد: گروه‌های علاقه‌مند به شرکت در بخش تئاتر خیابانی اشکواره حسینی می‌توانند با موضوع‌های هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حریم و حرم، اربعین حسینی، فرهنگ عاشورایی، سبک زندگی اسلامی و ایرانی و موضوع‌های آزاد در این اشکواره شرکت کنند.

وی با بیان اینکه هر کارگردان مجاز به ارسال یک اثر با زمان ۳۰ دقیقه به دبیرخانه اشکواره است‌،‌ گفت: ارزیابی اجراها از طریق فیلم آثار انجام می‌پذیرد و گروه‌ها باید آثار خود را در قالب لوح فشرده با کیفیت تصویربرداری کرده و به دبیرخانه اشکواره ارسال کنند.

نصرالله‌زاده با بیان اینکه با اشاره به اینکه به گروه‌های راه یافته به اشکواره با توجه به شرایط اجرایی از جمله فضاسازی و طراحی صحنه تا سقف ۳۰ میلیون ریال کمک هزینه پرداخت می‌شود.

دبیر بخش ملی تئاتر خیابانی اشکواره حسینی ادامه داد: کمک هزینه اجرایی، مربوط به ایاب ذهاب گروه‌های استانی هم خواهد بود و دبیرخانه هیچ مسئولیتی را در قبال هزینه اسکان و رفت و آمد تقبل نمی‌کند.

وی افزود: با توجه به ملی بودن بخش نمایش سوگواره به گروه‌های راه یافته خارج از استان مازندران اسکان تعلق می‌گیرد.

نصرالله‌زاده با بیان اینکه در بخش‌های طرح و ایده، کارگردانی، بازیگری مرد، بازیگری زن، طراحی و فضاسازی و موسیقی به گروه‌ها جوایز اهدا خواهد شد، ادامه داد: مهلت ارسال آثار در قالب لوح فشرده به دبیرخانه تا ۳۰ مرداد است و نتایج تا ۱۰ شهریورماه اعلام خواهد شد و اجرای آثار منتخب، نیمه دوم شهریور ماه خواهد بود.

دبیر بخش ملی تئاتر خیابانی اشکواره حسینی در پایان افزود: گروه‌های علاقه‌مند به شرکت در این اشکواره می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه بخش تئاتر خیابانی اشکواره به آدرس مازندران، شهرستان نور، ایزدشهر، خیابان امام، جنب گلستان ۶۶، کتابخانه تخصصی و آرشیو فیلم تئاتر استان مازندران، طبقه دوم ارسال کنند و یا جهت اطلاعات بیشتر با شماره همراه ۰۹۳۵۸۳۰۷۴۴۸ تماس بگیرند.