مراسم تکریم و معارفه مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران برگزار شد
مراسم تکریم و معارفه مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران برگزار شد

به گزارش ندای تجن- براساس گزارش دفاع پرس- آئین تکریم و معارفه مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران، «سیدمحمود حسینی‌پور» استاندار مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین «حیدر […]

به گزارش ندای تجن- براساس گزارش دفاع پرس- آئین تکریم و معارفه مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران، «سیدمحمود حسینی‌پور» استاندار مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین «حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، سردار «اسکندر مومنی» دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سیدحسین ستوده» رئیس بازرسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا، سردار «کمیل کهنسال» از فرماندهان دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت، امیر «محمد گلمایی» از فرماندهان دوران دفاع مقدس، مدیران کل و مسئولان دفاتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهر‌های استان مازندران، خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان، ایثارگران، فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس و اصحاب رسانه استان، در سالن غدیر سپاه کربلاء ساری برگزار شد.

آیت الله محمدی لائینی: ضرورت تکمیل مجموعه فرهنگی پارک موزه دفاع مقدس / مهم‌تر از حفظ آثار، حفظ کسانی است که آثار را خلق کرده و آفریدند

️براساس گزارش دفتر نماینده رهبری در استان- نماینده رهبری در مازندران بیان کرد:از زحمات سردار ملکی تشکر می کنم، ایشان برای مجموعه حفظ آثار تلاش و دغدغه داشت و از مدیرکل جدید هم انتظار داریم برای به سرانجام رساندن مرکز فرهنگی پارک موزه دفاع مقدس تلاش کند.

️آیت الله محمدی لائینی افزود:پیامبر اعظم (ص) می‌فرمایند یک عمل را نگه داشتن سخت‌تر از انجام آن است، دفاع و جهاد هشت ساله بسیار سخت، سنگین و مهم بوده و امروز وظیفه ما ابقای این فداکاری‌ها، حفظ آثار و نشر ارزش‌های آن و آشنا کردن جامعه با این جریان پربرکت است.

️وی افزود:گاه ارزش و ابقاء یک عمل به اعلان و بازگو کردن آن است، جهاد و خدمات، متعلق به یک شخص نیست متعلق به نظام است و نیاز به جهاد تبیین و نشر و مانور تبلیغاتی دارد.

نماینده رهبری در استان ادامه داد:مهم‌تر از حفظ آثار و نشر ارزش‌ها، حفظ کسانی است که آثار را خلق کرده و آفریدند، حفظ اخلاق و بصیرت، خط و ربط ولایی و سیاسی آن‌ها مهم است تا خدای ناخواسته دیده نشود که کسی که کوله باری از دفاع مقدس داشته در زمین دیگری بازی می‌کند.

️آیت الله لائینی بیان کرد: برای ما حفظ نیروها از نظر اینکه تفکر ناب سیاسی و ولایی آن‌ها حفظ شود و دشمنان اینها را ندزدند خیلی مهم است، تک تک اعضای خانواده‌های شهدا برای ما مهمند، اینکه یک عضو خانواده شهید و یا عالم بزرگوار جور دیگری حرف نزند این برای ما خیلی مهم است.

هنور نتوانستیم دفاع مقدس را از خط مقدم به شهر‌ها بیاوریم

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرگزاری بسیج از مازندران، سردار بهمن کارگر نیز به نقش مردم مازندران در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم، اشاره کرد و گفت: مردم مازندران در دوران دفاع مقدس بیش از ۵۰هزار مهاجر را پذیرش کردند و با آغوش گرم پذیرای این مهاجرین جنگ شدند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اعلام اینکه  مازندران پایتخت یادوراره شهدای کشور است، افزود: یادواره‌های شهدا در مازندران مردمی برگزار می‌شود  و مردم این دیار دلداده به فرهنگ عاشورا امام حسین (ع) هستند.

سردار کارگر در ادامه با تاکید بر اینکه مردم مازندران  با  الگوگیری از  عاشورای حسینی در جبهه‌های جنگ تحمیلی خوش درخشیدند، خاطرنشان کرد: مردم ر عصر حاضر نیز با زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا در مسیر شهدا حرکت می‌کنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه سخنان خود با اشاره به تکمیل پارک موزه دفاع مقدس مازندران اضافه کرد: باید برای اتمام این  پروژه فرهنگی  به نقش اثرگذار مردم هم توجه کرد.

سردار کارگر در بخش دیگری از سخنان خود با تصریح بر اینکه  امروز کشور برای مقابله با استکبار راهی جزء حرکت در مسیر ولایت فقیه و شهدا ندارد، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با مدل دفاع مقدس و مردم سالاری دینی به رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به یک کشور مقتدر در دنیا بدل شده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان اینکه کشور با اتکا به توان علمی داخلی در برابر کشور‌های ابرقدرت ایستاده است، به نقشه شوم دشمنان هم اشاره کرد و یادآور شد:  دشمن به دنبال ایجاد تفرقه بین قوای سه گانه است که باید با هوشمندی با این توطئه دشمن مقابله شود.

سردار کارگر با تاکید بر اینکه مسئولین باید با وحدت به تقویت ایمان و امید بین اقشار مختلف جامعه، به مردم خدمت کنند، اضافه کرد: هنور نتوانستیم دفاع مقدس را از خط مقدم به شهر‌ها بیاوریم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه مردم پشتیبان‌های مهم و قوی جبهه‌های دوران دفاع مقدس بودند  به ضرورت بازخوانی و تبیین نقش مردم اشاره و عنوان کرد: سال گذشته بیش از سه میلیون از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس تکریم و تجلیل شدند. امسال هم همسران پیشکسوتان تجلیل می‌شوند.

سید محمود حسینی پور نیزافزود: دوران دفاع مقدس مدیرانی پای کار بودند که با اقدام و عمل جهادی توانستند مشکلات را برطرف کنند و کشور را از بند مسائل رها کنند.

وی با بیان این که، امروز نیز کشور به نهادینه شدن مدیریت جهادی نیاز دارد، ادامه داد: در مسیر عاشورا یک سیر تکاملی را طی می کنیم و اکنون که ۱۴ قرن از حادثه عاشورا گذشت، محرم حسینی همچنان در جهان جلوه گری می کند.

مقام عالی دولت در مازندران اضافه کرد: بعد از گذشت این سالها سیر تکاملی عاشورا برای انسان ها سپری شد و جریانات مختلف نقش انتقام گیرنده یزیدیان را پیگیری کردند.

حسینی پور ادامه داد: از سوی دیگر نیز امام خمینی (ره) در همین سیر تکاملی عاشورا انقلاب اسلامی ایران را پایه گذاری کرد و اگر امروز در جهان پر از ظلم و جور مستکبران، اسمی از عاشورا عنوان می شود به برکت انقلاب اسلامی و عاشورای دفاع مقدس ایران است.

وی گفت: دفاع مقدس یکی از تکمیلی‌ترین سیر عاشورایی امام حسین (ع) است اما هنوز در جامعه ما دفاع مقدس شناخته شده نیست در حالی که ابعاد بسیار مهمی دارد که در طول تاریخ بیش از ۴۰ساله انقلاب هنوز نتوانستبم حتی ۲۰درصد ابعاد آن را برای مردم بیان کنیم.

حسینی پور ادامه داد: امروز افرادی که دم از آزادی می زنند آخرین شعارشان این است‌که به نشانه اعتراض به عاشورا پیراهن مشکی را تحریم می کنیم.

استاندار مازندران اظهار داشت: به این عاشورا و رزمندگان عاشورایی که در جهان حاضر پر از ظلم ‌و ستم توانستند مسیر امام حسین (ع) را به همگان نشان بدهند، افتخار می‌کنیم.

وی گفت: دفاع رزمندگان ایران از میهن دربرابر جنگ بعثی ها برای ارزش‌های اسلامی و حق و باطل بود وجوانان ما برای کسب خاک به جبهه ها نرفتند.

حسینی پور ادامه داد: مازندران تاریخ و تمدن منحصر به خود دارد و اولین حکومت علویان در این استان تشکیل شد و در دفاع مقدس و جبهه مقاومت ۱۰ هزار و ۴۴۰ شهید تقدیم نظام کرده است.

وی گفت : پارسال ۴۰ میلیون گردشگر به مازندران آمدند و با سرمایه گذاری برای معرفی دفاع مقدس می توان ارزش‌های دفاع مقدس را به نحو شایسته ای به مردم معرفی کنیم.

استاندار مازندران ادامه داد: باید مسئولان امروزی آن چیزی که در دفاع مقدس رخ داده را به نمایش بگذارند.

مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در این مراسم و طی سخنانی، با بیان اینکه برای اتمام مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران که بزرگترین مرکزفرهنگی و موزه دفاع مقدس کشور است، تلاش‌های زیادی انجام شد، اظهار داشت: امید است به برکت خون مطهر ۱۰هزار و ۴۰۰ شهید دوران دفاع مقدس استان به‌زودی تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

سردار ملکی افزود: توفیق خدمت به نظام نصیب بنده شد تا قریب به ۲۸ سال در کردستان خدمت کنم و پس از آن نیز در قریب به ۱۰ سال در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خادم شهدا بودم که افتخار بزرگی برای من بود.

وی از سال‌های خدمت خود در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به عنوان بهترین سال‌های خدمت خود یاد کرد و گفت: امیدواریم خادمی شهدا مورد توجه قرار گیرد و برای مدیر جدید که مدیر قوی، جهادی، دغدغه‌مند و جدی در کار هستند آرزوی توفیق دارم.

در این مراسم سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» به عنوان مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران معرفی شد.

در این مراسم، مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران طی سخنانی، با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: مازندران در طول تاریخ به علمای وارسته و دانشمندان و فرهیختگانش و ۱۰ هزار و چهارصد شهید و ۱۷۲ هزار رزمنده دلاور و خط شکن و مردم همیشه در صحنه‌اش شهرت دارد چراکه اینجا دیار علویان است.

وی  افزود: استان مازندران استان بسیار پرافتخاری است و مردم مجاهد و شهیدپرور این استان در همه میادین جهاد و شهادت از خاص‌ترین مردم در کشور بودند.

سرهنگ سلامی اذعان داشت: طبیعتا در استان مازندران با وجود تمام افتخارات در طول تاریخ به‌ویژه دوران دفاع مقدس؛ اولویت اول ما ساخت و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان با استفاده از تمامی ظرفیت‌های استانی و ملی خواهد بود.

این مسئول اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا در یک زمان‌بندی مشخص مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان را تکمیل و به عنوان مرکز جهادتبیین و بصیرت‌افزایی دفاع مقدس در خدمت جوانان این استان و پیشکسوتان جهاد و مقاومت باشد.

سرهنگ سلامی بیان کرد: همچنین در حوزه معارف دفاع مقدس هدف‌گذاری این است در ۱۰۰درصد دانشگاه‌های استان دو واحد درسی دفاع مقدس تدریس شود و در سطح کارکنان و حوزه فعالیت‌های مجازی دفاع مقدس کودک و خانواده و دفاع مقدس سایر حوزه‌ها بنا را بر هدف‌گذاری مشخص داریم تا اثربخشی داشته باشیم.

در این مراسم از زحمات و تلاش‌های سردار سرتیپ دوم پاسدار «عبدالله ملکی» مدیرکل پیشین حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تقدیر به عمل آمد.

همچنین، طی حکمی از سوی سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «عبدالله ملکی» مدیرکل پیشین حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران به سمت مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌های شمالی (گیلان، مازندران و گلستان) منصوب شد.

در این مراسم سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» به عنوان مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران معرفی شد.