نان گران نمی‌شود/ضرورت آموزش خبازان برای افزایش کیفیت نان
نان گران نمی‌شود/ضرورت آموزش خبازان برای افزایش کیفیت نان
در حال حاضر هیچ‌گونه افزایش قیمتی در حوزه نان نداریم و روالی که دولت پیش می‌برد بنا به دستور مسئولان حوزه آرد و نان هیچ‌گونه ارتقای قیمتی را در نان نداریم و شرایط قیمت تثبیت شده است و از این به بعد به دنبال کیفی‌سازی نان هستیم.

به گزارش ندای تجن- استاندار مازندران درباره افزایش قیمت نان در استان، گفت: بعد از اجرای طرح ساماندهی وضعیت آرد و نان در سطح ملی که یکی از اقدامات دولت سیزدهم است با انجام مدیریت نان با سهمیه‌بندی و جلوگیری از قاچاق آرد انجام شد.

سید محمود حسینی‌پور با اشاره به اینکه در راستای طرح ساماندهی دولت برای استانداردسازی قیمت نان اقداماتی انجام داد تا وضعیت نان در کشور در شرایط مطلوبی باشد، افزود: چون نان در سبد غذایی همه اقشار جامعه است و به همین دلیل سوبسید نان را به یارانه واحدهای خبازی قرارداد.

وی بیان کرد: در حال حاضر هیچ‌گونه افزایش قیمتی در حوزه نان نداریم و روالی که دولت پیش می‌برد بنا به دستور مسئولان حوزه آرد و نان هیچ‌گونه ارتقای قیمتی را در نان نداریم و شرایط قیمت تثبیت شده است و از این به بعد به دنبال کیفی‌سازی نان هستیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه به لحاظ کمیت اقدامات خوبی انجام و صرفه‌جویی قابل‌ملاحظه‌ای در حوزه نان انجام شد، ادامه داد: در حال حاضر مسئولیت توزیع آرد در شهرستان‌ها برعهده فرمانداران قرار گرفت که در مازندران هیچ محدودیتی در سطح تولید و توزیع نان نداریم.

وی افزود: منتها در همین مدیریت هوشمند بنای ما این نیست که شرایطی ایجاد کنیم تا سبب بی‌توجهی به توزیع آرد شود؛ چون توزیع آرد برای دولت مهم است و درگذشته تخلف‌های بسیاری صورت گرفت که نگاه ما این است که با مدیریت هوشمند بتوانیم مدیریت خوبی داشته باشیم و مردم نیز با همه هشدارهایی که در فضای مجازی پخش می‌شود توجه نکنند.

حسینی‌پور با بیان اینکه در مازندران ذخایر گندم و آرد به‌اندازه بسیار و بیش از حد نیازمان وجود دارد، گفت: بر همین اساس آرد توزیع می‌شود؛ اما در حوزه کیفیت نان باید ورود کنیم وبا نظارت بر روی واحدهای خبازی و آموزش خبازان نسبت به افزایش کیفیت نان اقدام کنیم.