اجرای جشنواره فرهنگی حماسه حسینی در سواحل مازندران
اجرای جشنواره فرهنگی حماسه حسینی در سواحل مازندران
روح الله سلگی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران به تاثیرگذاری عمیق پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: جشنواره فرهنگی «حماسه حسینی» در سواحل استان اجرا می شود. ‎

ندای تجن- روح الله سلگی در جلسه هماهنگی مسئولان کمیته‌های ستاد اربعین مازندران، افزود: امروز تلاش استکبار و معاندان بر تفرقه‌افکنی و ایجاد گسل‌های فرهنگی بین مسلمانان متمرکز شده است که حماسه اربعین قابلیت بالایی در خنثی سازی این توطئه‌ها دارد.

وی باتاکید بر اهمیت توجه به کارهای فرهنگی در پیاده روی اربعین ضرورت تلاش هماهنگ و متمرکز در این ارتباط را یادآور شد و افزود: باید هرموکب اربعین یک رسانه باشد و در عرصه فرهنگی نقش مؤثری ایفا کند.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی در پیاده روی اربعین موکب محور است، اظهار کرد: امسال همزمان با حماسه اربعین موکب‌های حسینی در شهرهای ساحلی مازندران برپا خواهد شد.

سلگی همچنین از برپایی جشنواره فرهنگی با موضوع اربعین در مازندران خبر دادو افزود: این جشنواره ۲۶ شهریور ماه امسال با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برپا خواهد شد.

وی با اشاره به تمرکز دشمنان و معاندان در جنگ فرهنگی و رسانه‌ای با انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد: دشمنان بعد از شکست سنگین در جنگ سیاسی و امنیتی امروز به نبرد فرهنگی با ایران اسلامی روی آورده اند که در این حوزه بر کار رسانه‌ای و بمباران تبلیغاتی تمرکز کرده اند.

معاون استاندار با بیان اینکه تشدید آسیب‌های اجتماعی خواست دشمنان است، افزود: با تلاش موفق دولت سیزدهم میزان واقعه طلاق طی ۴ ماه اول امسال در مازندران ۱۵ درصد کاهش یافت.

سلگی گفت: دین گریزی و بی توجهی به کانون خانواده محور اقدامات فرهنگی دشمنان علیه جوانان ایران اسلامی است که باید با فرهنگ سازی مستمر این توطئه شوم را خنثی کنیم.

در این جلسه اهم اقدامات و برنامه‌های فرهنگی موکب‌های اربعین در مازندران بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد

  • منبع خبر : استانداری