نظارت شرعی دامپزشکی بسیار مهم، حساس با آثار وضعی در زندگی مردم است
نظارت شرعی دامپزشکی بسیار مهم، حساس با آثار وضعی در زندگی مردم است
حضرت آیت الله لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران در دیدار با اعضای کمیته تایید صلاحیت ضابطین قضایی در وزارت جهاد کشاورزی نقش نظارت شرعی سازمان دامپزشکی را بسیار مهم، حساس کلیدی خواند.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی مازندران حضرت آیت الله لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران در دیدار با اعضای کمیته تایید صلاحیت ضابطین قضایی در وزارت جهاد کشاورزی ضمن تقدیر و تشکر از آنان در راستای ارزیابی ناظرین شرعی در استان با اشاره به اعلام رضایت کمیته مذکور از وضعیت ناظرین شرعی در استان مازندران گفت: همواره ارتقاء دانش این ناظرین بسیار مهم است زیرا مسئله نظارت شرعی یک مسئله حساسی است و احساس مسئولیت درناظرین شرعی همواره باید زنده باشد.

ایشان با تاکید بر نقش و جایگاه نظارت شرعی در زندگی آحاد جامعه گفت: کوتاهی در وظایف ناظر شرعی شاید مجازات قانونی نداشته باشد اما آثار وضعی در زندگی مردم خواهد داشت زیرا اگر ذبح غیر اسلامی و حرام صورت گیرد آثار وضعی آن در کسی که از آن استفاده می‌کند و نسل‌های آینده آن خواهد گذاشت از این رو مسئولیت بسیار سنگینی است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران ادامه داد: اینکه شبکه ناظرین شرعی در کشور مورد اعتماد کشورهای همسایه است یکی از ارزش های جمهوری اسلامی است و بسیار مهم و ارزشمند است.

ایشان آموزش به ذابحین و قصابان را ضروری دانست و افزود: خوب است سازمان دامپزشکی کشور با همکاری وزارت جهاد کشاورزی برنامه آموزشی مدونی برای قصابان و ذابحین پیش بینی کنند تا کمکی برای رعایت مسائل شرعی توسط آنان در هنگام ذبح گردد.

ایشان با اشاره به مشکلات گوناگون مردم در استان مازندران در حوزه کشاورزی از مسئولین امر به ویژه نماینده ولی فقیه در وزرات جهاد کشاورزی خواست تا با پیگیری و مساعدت وزیر کشاورزی توجه ویژه‌ای به بحث کشاورزی استان مازندران نمایند.

شایان ذکر است در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین حسینی مقدم نماینده حوزه ولی فقیه در سازمان دامپزشکی در ابتدای این دیدار سخنانی پیرامون نظارت شرعی در دامپزشکی داشت و گفت: قانون نظارت شرعی دامپزشکی در سال 1388 توسط پیگیری ها و تلاش حجت الاسلام والمسلمین سلطانی و نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد در مجلس شورای اسلامی مصوب گردید که یکی از دستاوردهای آن افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد که یک شبکه قانونمند نظارت شرعی در کشور ایجاد کرد تا تمامی کشور های اسلامی آنرا معیاری برای واردات محصولات و نیازمندی‌های فراورده های خام دامی خود از کشور ایران نمایند.

وی در ادامه به بررسی ناظرین شرعی در استان مازندران توسط کمیته تایید صلاحیت ضابطین قضایی در وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: خداروشکر وضعیت ناظرین در استان بسیار مناسب است و طبق یافته های همکاران در بین آنان تعدادی نخبه در حوزه نظارت شرعی وجود دارند.