در مراسم روز خبرنگار ساری گفته شد: نظرات و گلایه‌های رسانه‌ای/درد و دل‌های فرمانداری
در مراسم روز خبرنگار ساری گفته شد: نظرات و گلایه‌های رسانه‌ای/درد و دل‌های فرمانداری
در این مراسم فرتی فراهم آمد تا خبرنگاران،میران رسانه و عکاسان خبری نظرات، پیشنهادات و گلایه های خود را مطرح کنند و نظرات و درد و دل های فرماندار را بشنوند.

به گزارش ندای تجن – مراسم گرامی داشت روز خبرنگار باهمت فرمانداری ساری شامگاه 22 مردادماه سال جاری در محل رستوران حاج حسن برگزار شد.

در این مراسم ابتدا به مناسبت گرامی داشت ایام محرم مراسم نوحه‌خوانی برگزار شد.

در ادامه تعدادی از اصحاب رسانه به بیان نظرات و پیشنهادها خود پرداختند.

رقیه عالی مدیرمسئول روزنامه کرانه شمال به بیان نقش آگاهی‌بخشی تا امیدبخشی و جهاد تبیین در حوزه رسانه پرداخت و پیشنهاد داد که تور محله محوری باهدف ایجاد شور و نشاط انتخاباتی با همکاری اصحاب رسانه برگزار شود.

حسن رمضان‌زاده از رسانه پویامازند نیز با بیان توانمندی‌های فعالان رسانه مرکز استان خواستار تشکیل کمیته بازرسی و نظارتی با حضور آنان شد و گفت: اهالی رسانه می‌توانند مشاوران خوبی برای مدیران ملی باشند.

رقیه نعلبندانی سرپرست خبرگزاری ایسنا در مازندران نیز با بیان اینکه حال ساری خوب نیست، گفت: سال‌هاست که پروژه‌های به سرانجام نرسیده در ساری داریم و اگر همکاری رسانه‌ها با فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی نبود قطعاً انتقال میدان بار صورت نمی‌گرفت.

وی افزود: ساری شهر پروژه‌های به سرانجام نرسیده و فرتوت است، مقصر فرمانداری نیست؛ بلکه ما هم مقصریم، نیاز است یا علی بگوئیم، ساری نیاز به شادابی دارد و باید فکر کنیم که چطور با تعامل این شادی را به وجود آوریم.

نعلبندانی از نداشتن پروژه‌های کلان در ساری انتقاد کرد و خواستار چرایی این موضوع شد و افزود: لایروبی نشدن رودخانه تجن، نابسامانی نانوایی هاکه لازم است کشیک ظهر و عصر بگذارید، راه‌اندازی طرح گردشگری در فرح‌آباد و همین‌طور نظارت بر مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، نبود پارکینگ مناسب در ادارات، ساماندهی‌نشدن دست‌فروشان خیابانی و توجه به میدان خبرنگار که با نام مرحوم جابر معافی است و همین‌طور نظارت بر دهیاری‌ها و شوراهای روستا از الزاماتی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

سرپرست خبرگزاری ایسنا مازندران با اشاره به اینکه خانه خبرنگاران در مرکز استان نداریم، افزود: بی‌سامان بودن خانه مطبوعات ساری و اهمیت برگزاری مراسم روز خبرنگار استانی در مرکز استان مورد اهمیت است.

وی خواستار برگزاری مراسم روز خبرنگار در مرکز استان شد و به فرماندار گفت که سال‌های آینده در انجام این کاریاری رساند.

محسن هدایتی مدیرمسئول سایت خزر نما و نماینده عکاسان خبری با بیان اینکه عکاسان خبری قشر خاصی هستند که در کنار خبرنگارها فعالیت دارند، گفت: خبرنگار با یک گوشی در جلسات شرکت می‌کند و زحمت تهیه خبر و فکرکردن درباره آن را دارد؛ اما عکاسان خبری با میلیون‌ها تومان هزینه دوربین تهیه می‌کنند تا کار خود را انجام دهند.

هدایتی با اشاره به اینکه عکاسان خبری انگیزه و احترام به جایگاه حرفه‌ای خود را خواستار هستند، افزود: مسئولان فکر نکنند که عکاسان برای تفریح این کار را انجام می‌دهد و بگذارند تا دوستان ما کار حرفه‌ای خود را انجام دهند.

وی خواستار همگرایی و اتحاد بین خبرنگاران شد تا با کمک هم مشکلات را حل کنند.

نداکلائی مدیرمسئول پایگاه خبری ندای تجن نیز با بیان اینکه ما خبرنگاران عاشق کارمان هستیم، گفت: در مسیر عشق اتحاد، دوستی، صداقت و امنت داری دارای اهمیت است.

وی افزود: وقتی که هر کدام ما در مسیر خودشناسی قدم برداریم می‌توانیم با شناخت توانمندی‌ها و نقاط ضعف خودمان نسبت به استفاده از نقاط قوت و تقویت نقاط ضعف اقدام کنیم.

کلانی با اشاره به اینکه خودشناسی سبب خودباوری در انسان می‌شود، ادامه داد: خودباوری نیز به خودیاوری و در نتیجه خودباروی منتج می‌شود.

محمد جویباری مدیر روزنامه تیرنگ با بیان اینکه شکایت و دادگاه زیبنده اهالی رسانه نیست، گفت: خبرنگاران در شرایط نامناسب اقتصادی هستند و نیاز است به این موضوع توجه شود.

وی با اشاره به موضوع کمبود آب در ساری خواستار برخورد با صاحبان ویلاها و خوش‌نشین‌های ساری شد که استخرهای منازل را پرازآب شهری می‌کنند.

جویباری با بیان اینکه آب رودخانه تجن با فاضلاب کارخانه‌ای آلوده می‌شود، افزود: تعداد بالای نیروی کار در شهرداری ساری سبب هزینه برای شهر شد و پروژه‌ها نیمه‌تمام باقی ماند.

وی درباره رسیدگی به پل نیمه‌کاره سه‌راه جویبار گفت که معضل شده است و ادامه داد: شهرک‌های صنعتی ساری می‌توانند حامی خوبی برای اهالی رسانه باشند.

مدیر روزنامه تیرنگ بیان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه ساری سبب مشکلاتی برای بازارها شد که آن‌ها برای بیان گلایه پیش نماینده رهبری در مازندران رفتند.

وی خواستار کمک به کیوسک داران مطبوعاتی ساری شد که شهرداری پس از چندین سال قصد واگذاری کیوسک‌ها در قالب مزایده را دارد.

وفایی نژاد از پیش‌کسوتان رسانه‌ای ساری نیز درباره احترام متقابل میان مسئولان و اهالی رسانه صحبت کرد.

وی درباره بخشی از مشکلات ساری نیز خواستار پیگیری فرماندار شد.

در ادامه فرماندار ساری با بیان اینکه اگر ما اطلاعات کامل از حوزه‌های مختلف داشته باشیم بخش اعظمی از مشکلات ما حل می‌شود، گفت: در دو بخش فهم از رسانه و نکاتی که خبرنگاران به آنان پرداختند صحبت کرد.

محمدعلی نوبخت با اشاره به اینکه همان‌طور که زبان، ملیت و مذهب از مولفه‌های وجودی ساختاری زندگی ما هستند امروز رسانه‌ها یکی از مولفه‌های وجودی زندگی کنونی است

وی بیان کرد:فهم ما از رسانه این است که در جهان انسانی به دنیا می‌آییم و زندگی می‌کنیم و تکنولوژی‌های ارتباطی در جهان در جهانی‌شدن تأثیرگذار است و کاملاً جلوه‌های آن مشخص است

نوبخت با بیان اینکه امروز رسانه‌ها معنادار و معنا آفرین هستند رسانه در جهان امروزی در هر موضوع و محفل و مکتبی چه کسانی هستند، افزود:کسانی که به دنبال این هستند تا با زروزور و تزویر و ریا مدیریت و اداره کنند از رسانه‌ها می ترسند

وی ادامه داد:آن چه که از رسانه در جهان امروزی می‌شود تعریف کرد آشکارساز حقیقت است که حقایقی که در پشت درهای بسته می‌گذرد را نمایان کند و درواقع حامی واقعی مردم‌سالاری است و خبرنگار یک نعمت و برکت در جهت خیر همگانی و حقوق شهروندی است

نوبخت بیان کرد:خبرنگاران پرستاری از حقوق ملت‌ها می‌کنند به نحوی پرستاری از کرامت و منزل در مقابل جبر، زور و زر و تزویر است و در واقع خبرنگار آزاد و منصف مزاحم استبداد، انحصار و اختناق است

وی با اشاره به اینکه همه تفکرها و انسان‌ها می‌توانند صاحب‌نظر باشند؛ گفت: لذا خبرنگاران می‌توانند مظهر عدالت‌خواهی و ساده‌زیستی و حقیقت‌جویی باشند

وی با بیان اینکه برای انتقال میدان میوه‌وتره‌بار کار جمعی صورت گرفت، افزود: هم‌گرایی و همدلی سبب موفقیت می‌شود.

فرماندار ساری ادامه داد: ذهن‌های فرتوت در ساری اجازه افتتاح پروژه‌ها را نمی‌دهد که برعهده خبرنگاران است تا این ذهن‌ها را در گام نخست بشناسید و در ادامه به جامعه بشناسانید

نوبخت با اشاره به اینکه هر کدام از ماها در بستر شهرستان در حوزه‌های مختلف اگر بخواهیم در جهت ایجاد جامعه شاداب قدم برداریم بخشی از کار برعهده رسانه است، گفت: در شهرداری چالش‌هایی است که درصدد تعادل میان شورا و شهرداری هستیم

وی با بیان اینکه هر 6 بخشدار را خودم انتخاب کردم که هر کدام از آن‌ها دارای سوابق هستند و غیر از خدا کسی را نداشتند، افزود: اگر بتوانیم در ساری «من سالاری» را به «ما سالاری» تبدیل کنیم موفقیت حاصل می‌شود.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه به همه کسانی که قصد ایجاد رعب و وحشت و استرس داشتند اجازه ندادیم تا فعالیت کنند و هر کسی جای خود را می‌داند، ادامه داد: در مدت فرمانداری نمی‌دانستیم که در ساری چنین مسائلی وجود دارد و برای کسانی که سال‌ها برایشان احترام قایل بودیم هیچ آمار و نظام مسائلی از آنان ندیدیم، تلاش می‌کنیم نظام مسائلی در ساری ایجاد کنیم که بعد از رفتن ما، فردی که آمد بداند چه کاری انجام دهد.

وی گفت: انتظار ما از رسانه‌ها این است که از کشتی‌گیران و ورزشکاران نوجوان حمایت کنند

فرماندار با بیان اینکه اگر نخبگان ما در شهرستان به‌جای حمله به مدیران ارشد استان با یکدیگر تعامل کنند که از ظرفیت مدیران استان استفاده کنند ساری پیشرفت می‌کند، افزود: استاندار ارتباطات سیاسی و ملی خوبی دارد که ما باید برای گفت‌وگو و بهره‌مندی از فرصت‌ها استفاده کنیم.

 نوبخت با اشاره به اینکه ۱۹۶ پروژه به ارزش و اعتبار ۸۱۷ میلیاردتومانی در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید افزود: از این تعداد ۸۱ پروژه شهری و ۱۰۷ پروژه روستایی بوده و ۹ پروژه به ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان نیز کلنگ‌زنی خواهد شد.