۲۸۳ نفر در شهرستان ساری برای شرکت در انتخابات مجلس پیش ثبت‌نام کردند/35نفر بانو هستند
۲۸۳ نفر در شهرستان ساری برای شرکت در انتخابات مجلس پیش ثبت‌نام کردند/35نفر بانو هستند
محمدعلی نوبخت گفت: در پایان آخرین روز، ۲۸۳ نفر از شهرستان ساری وارد سامانه پنجره واحد وزارت کشور شده‌ و پیش ثبت نام اولیه را به اتمام رسانده اند. ‎

ندای تجن-رییس مرکز حوزه انتخابیه شهرستان های ساری و میاندورود افزود: با آغاز رسمی پیش ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی که از روز دوشنبه مورخ ۱۶ مرداد ماه برگزار شد، تا پایان ساعت تعیین شده در آخرین روز ۲۸۳ نفر از متقاضیان نسبت به تکمیل نهایی پیش ثبت نام خود اقدام کردند که از این تعداد ۲۴۸ نفر از داوطلبین مرد و ۳۵ نفر زن می باشند.

فرماندار شهرستان ساری در ادامه افزود: تمامی اطلاعات هویتی و مدارک متقاضیان برای ۶ دستگاه ثبت احوال، فراجا، دادستانی، وزارت خارجه، سازمان امور استخدامی و وزارت علوم، بهداشت، دانشگاه آزاد و مرکز مدیریت حوزه های علمیه ارسال می شود تا این اطلاعات و مدارک صحت سنجی شود و این دستگاه ها ظرف مدت یک ماه پاسخ خود را برای صحت یا عدم صحت این مدارک اعلام کنند.

وی همچنین در ادامه گفت: در ترکیب تحصیلات متقاضیان، ۳۷ نفر لیسانس و زیر لیسانس، ۱۹۳ نفر فوق لیسانس، ۴۱ نفر دارای مدرک دکترا و ۱۲ نفر دارای تحصیلات حوزوی میباشند و مشمولین ماده ۲۹ نیز ۵ نفر هستند و همچنین ۵۷ نیز دارای سوابق ایثارگری می باشند.

مقام عالی دولت در مرکز استان تصریح کرد: آن دسته از داوطلبینی که پیش ثبت نام اولیه خود را نهایی کردند پیامکی را تحت عنوان پیش ثبت نام شما با موفقیت به پایان رسید دریافت می کنند و  کد رهگیری برای این دسته متقاضیان بعد از بررسی مدارک صادر خواهد شد.

محمدعلی نوبخت در ادامه با اشاره به اینکه در زمینه پیش ثبت نام ها، مشارکت بسیار خوبی صورت گرفت و این نشانگر یک انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری خواهد بود افزود: میزان استقبال بی سابقه زنان در پیش ثبت نام ها نشان از شور، امید و نشاط انتخاباتی در مرکز استان است.

وی در پایان گفت: در پیش ثبت نام صرفا صحت سنجی اطلاعات مدارک است و احراز صلاحیت ها در مرحله بعد انجام می شود. 

لازم با ذکر است انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات مجلس خبرگان رهبری، یازدهم اسفند ماه امسال برگزار می‌ شود.

  • منبع خبر : فرمانداری