بررسی مشکلات طرح‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان/ پیشنهاد برای دریافت تسهیلات و مشوق‌های صادراتی برای صادرات محصولات اصلی استان
بررسی مشکلات طرح‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان/ پیشنهاد برای دریافت تسهیلات و مشوق‌های صادراتی برای صادرات محصولات اصلی استان

ندای تجن- در جلسه استاندار مازندران با وزیر صمت مشکلات طرح‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان بررسی و دستورات لازم برای حل مشکلات صادر شد. ‎ سیدمحمود حسینی پور، استاندار مازندران در تهران نشستی با عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت داشت که در این دیدار موانع توسعه صنعت در استان و برنامه […]

ندای تجن- در جلسه استاندار مازندران با وزیر صمت مشکلات طرح‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان بررسی و دستورات لازم برای حل مشکلات صادر شد. ‎

سیدمحمود حسینی پور، استاندار مازندران در تهران نشستی با عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت داشت که در این دیدار موانع توسعه صنعت در استان و برنامه ریزی برای فعال سازی ظرفیت‌های معدنی و مغفول مانده استان با رعایت ملاحظات زیست محیطی و شرایط اقلیمی مازندران مطرح شد.

در این جلسه مشکلات پالایشگاه شیر در آمل بررسی و مقرر شد در همین هفته و در جلسه ویژه‌ای با حضور وزیر صمت، روسای بانک‌های کشور و مسئولان استان برای رفع مشکلات و ارائه تسهیلات به این واحد صنعتی تصمیم گیری شود.

همچنین مشکلات برخی پرونده‌های موجود در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان نیز در این جلسه مطرح و مقرر گردید جلسه‌ای در سطح ملی با حضور وزیر صمت برای حل مشکل صنعتگران مازندرانی برگزار شود.

مشکلات برخی طرح‌های بزرگ صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری بخش خصوص که موانع دولتی دارند مانند فولاد ذوب آمل و کارخانه شرکت فولاد سوادکوه نیز در این نشست مطرح و با دستور وزیر صمت مقرر شد موانع بر سر راه فعالیت این واحدها نیز برطرف شود.

پیشنهاد برای دریافت تسهیلات و مشوق‌های صادراتی برای صادرات محصولات اصلی استان مانند کیوی، گل و گیاه و مرکیات نیز در این جلسه مطرح و وزیر صمت قول مساعد برای تحقق هر دو موضوع داد.

پرداخت تسهیلات برای تکمیل اسکله رو رو در بندر امیرآباد، ارائه تسهیلات به قالی بافان استان و توسعه خانگی، رفع موانع تولید در صنایع ام دی اف استان نیز از جمله مواردی بود که در این نشست مطرح و دستوراتی برای این موضوعات صادر شد.