اولویت استان رشته‌های سرامیک، سفال و لاکتراشی به‌عنوان پایلوت سرمایه‌گذاری/تاسیسات گردشگری را باید به سمت روستاها سوق دهیم
اولویت استان رشته‌های سرامیک، سفال و لاکتراشی به‌عنوان پایلوت سرمایه‌گذاری/تاسیسات گردشگری را باید به سمت روستاها سوق دهیم
دیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به اینکه در این استان بیش از 70 درصد رشته صنایع دستی وجود دارد، افزود: رشته‌هایی مثل سرامیک، سفال و لاکتراشی اولویت‌های استان هستند که می‌توان به عنوان پایلوت در این حوزه سرمایه گذاری کرد.

ندای تجن- صادق برزگر بیان کرد: توجه به ظرفیت، ابزار، دانش اولیه و منابع بالقوه در مازندران می‌توان با حضور کارشناسان اروپایی به صنعتگران استان آموزش دهند تا محصولات مورد تقاضا بازار، برند و صادرات تولید کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به اینکه در این استان بیش از 70 درصد رشته صنایع دستی وجود دارد، افزود: رشته‌هایی مثل سرامیک، سفال و لاکتراشی اولویت‌های استان هستند که می‌توان به عنوان پایلوت در این حوزه سرمایه گذاری کرد.

نمایشگاه توانمندی های صادراتی در مازندران برگزار شود

برزگر ادامه داد: باید تولیدات صنایع دستی را از سنتی خارج کرد و ایده‌های هنرمندان اروپایی در اختیار هنرمندان استان قرار گیرد.

وی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی در استان اشاره کرد و گفت: کارشناسان اروپایی می‌توانند با حضور در این نمایشگاه.ها محصولات صنایع دستی استان را ببینند و نظر خود را اعلام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران خاطرنشان کرد: بستر برای حضور هنرمندان صنایع دستی استان در نمایشگاه‌های ایتالیا فراهم است.

برزگر ادامه داد: اراضی ملی و در اختیار دولت است که اگر تیم سرمایه‌گذاری قوی داشته باشید می‌توان تعاملات با منابع طبیعی و محیط زیست و استانداری ایجاد کرد و زمین از دولت دریافت و این پروژه را به ویژه در شرق استان مثل ساری، سوادکوه، گلوگاه و بهشهر به دلیل منطقه بکر اجرایی شود.

تاسیسات گردشگری باید به سمت روستاها سوق داده شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با تاکید بر اینکه تاسیسات گردشگری را باید به سمت روستاها سوق دهیم،افزود: استفاده از صنایع دستی در تاسیسات گردشگری روستایی مثل گردشگری سلامت، تندرستی و آب درمانی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری سرمایه گذاری و تبادل گردشگر این توانمندی وجود دارد، خاطرنشان کرد: تاسیسات گردشگری،هتل ها و اقامتگاه های بومگردی خوبی در استان داریم که نیاز به بروزرسانی دارد.

برزگر در حوزه میراث فرهنگی، گفت: بیش از 2 هزار و 500 اثر میراثی در استان وجود دارد که می توان بناها و خانه های تاریخی و میراثی از طریق صندوق احیاء و توسعه به بخش خصوصی واگذار کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: تاسیسات گردشگری را باید به سمت دهکده‌های سلامت سوق دهیم تا بتوانیم در جذب گردشگر برنامه‌ریزی کنیم

  • منبع خبر : اداره کل میراث