امسال توسعه گلخانه‌ای تا هزار هکتار هدف‌گذاری شده است
امسال توسعه گلخانه‌ای تا هزار هکتار هدف‌گذاری شده است
حسن خیریانپور با بیان این که در ستاد عالی رشد اقتصادی مازندران امسال توسعه گلخانه ای تا هزار هکتار هدف گذاری شده است، گفت: سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی کشاورزی اولویت رسیدن به رشد اقتصادی استان است. ‎

ندای تجن- معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران در ستاد عالی رشد اقتصادی استان با بیان اینکه درخواست‌های سرمایه‌گذاری در استان برغم وجود پنجره واحد هنوز روند مطلوب خود را نیافته است، گفت: بهیچ وجه پذیرفته نیست که فعالیت کشاورزی گلخانه ای در استان با توجه به کمبود شدید زمین در سطح ۵۴۰ هکتار باشد، به همین دلیل در ستاد عالی رشد اقتصادی مازندران امسال توسعه گلخانه ای تا هزار هکتار هدف گذاری شده است.

خیریانپور با بیان این که امسال برای ۱۲۷هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش خصوصی، تسهیلات و سرمایه‌گذاری خارجی هدف گذاری شده است، بیان است: در حال حاضر فقط در شهرستان میاندورود حدود ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری آماده بهره‌برداری است.

وی به سرمایه گذاری در بخش دامداری ۱۰ هزار رأسی بنیاد مستضعفان در میاندورود اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی این شهرستان که موقعیت مناسبی برای رشد اقتصادی استان دارد، نیز بهره برد.

معاون استاندار مازندران بیان داشت: سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی کشاورزی اولویت رسیدن به رشد اقتصادی استان است.

خیریانپور با اظهار این که گیاهان دارویی و محصولات سلولزی در مازندران از دیگر ظرفیت های سرمایه گذاری برای رسیدن به رشد اقتصادی است، ادامه داد: سرمایه گذاری در خوراک دام، طیور و شیلاتی از دیگر ظرفیت های سرمایه گذاری استان است.

وی با اشاره به این که تا کنون ۱۴۰ واحد صنعتی مازندران از تملک بانک ها خارج شد که ۱۶ واحد در دستگاه قضایی پرونده دارند، توضیح داد: این پرونده ها نیز با همکاری ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری در حال حل و فصل است.

  • منبع خبر : استانداری