قرارداد تحویل 13هزار و 500 تن برنج پرمحصول در مازندران بسته شد
 قرارداد تحویل 13هزار و 500 تن برنج پرمحصول در مازندران بسته شد
در راستای سیاستهای حمایتی دولت از کشاورزان و آغاز خرید برنج در استان های شمالی، طی دو هفته گذشته 480 تن برنج ندا و شیرودی از شالیکاران مازندرانی خریداری شد.

ندای تجن- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با بیان این مطلب اظهار داشت: با استقبال تشکل های صنفی و تعاونی ها از طرح حمایتی خرید برنج پرمحصول کشاورزان در استان مازندران، تاکنون قرارداد تحویل 13 هزار و 500 تن برنج ندا، شیرودی و فجر با شالیکوبی داران و اتحادیه تعاونی های روستایی استان امضا شد.

عباسعلی وفائی نژاد افزود: نرخ خرید انواع برنج پرمحصول طبق دستورالعمل ابلاغی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، براساس حداکثر 8 درصد شکستگی از قرار هر کیلوگرم برای برنج های ندا 35 هزار و 300 تومان و شیرودی 40 هزار و 500 تومان و فجر 46 هزار و 650 تومان در بسته بندی های 10 کیلویی تعیین شده است.

وی با اعلام اینکه محدودیتی در میزان تحویل برنج پرمحصول وجود ندارد تصریح کرد: کشاورزان عزیز می توانند برنج پرمحصول خود را با معرفی نامه جهاد کشاورزی به مراکز تعاونی های روستایی و مراکز طرف قرارداد از جمله شالیکوبی داران و تشکل های مربوطه تحویل نمایند و محدودیتی در میزان تحویل برنج پرمحصول با رعایت ضوابط و شرایط اعلامی وجود ندارد.

وفائی نژاد با اشاره به اینکه هیچ مشکلی برای تحویل برنج به تشکل های صنفی شالیکوبی داران و تعاونی های روستایی طرف قرارداد وجود ندارد اظهار داشت: خرید برنج پرمحصول تولید سال 1401 در این استان تا 20 شهریور ادامه خواهد داشت و امیدواریم با برنامه ریزی صورت گرفته و خرید برنج مذکور از کشاورزان ، شاهد بازگشت رونق به بازار برنج در استان باشیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران خاطرنشان کرد: خرید توافقی برنج های  پرمحصول پس از هماهنگی و انجام تمهیدات لازم و عقد قرارداد با تشکل های صنفی معرفی شده از سوی اتحادیه شرکتهای تعاونی شالیکوبی داران و اتحادیه تعاونی های روستایی انجام می‌پذیرد.