تدوین طرح جامع گردشگری مازندران/بازار، راهبرد و طرح و برنامه‌ها در طرح جامع گردشگری مورد توجه قرار می‌گیرد
تدوین طرح جامع گردشگری مازندران/بازار، راهبرد و طرح و برنامه‌ها در طرح جامع گردشگری مورد توجه قرار می‌گیرد

به گزارش ندای تجن- مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی مازندران از تدوین طرح جامع گردشگری خبرداد. صادق برزگر با بیان اینکه براساس تاکید استاندار مازندران و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان مبنی بر تدوین طرح جامع گردشگری در استان ها، اجرای این کار در مازندران نیز پیگیری شد، گفت:از سال گذشته در […]

به گزارش ندای تجن- مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی مازندران از تدوین طرح جامع گردشگری خبرداد.

صادق برزگر با بیان اینکه براساس تاکید استاندار مازندران و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان مبنی بر تدوین طرح جامع گردشگری در استان ها، اجرای این کار در مازندران نیز پیگیری شد، گفت:از سال گذشته در اداره کل تدوین طرح جامع گردشگری در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه شرح خدمات طرح جامع تدوین شد و با همکاری گروه گردشگری دانشگاه مازندران انجام شد، ادامه داد:انجام طرح می تواند به عنوان سند بالادستی اساس برنامه توسعه ای مازندران باشد و قرار است تمام ابعاد و ظرفیت‌های حوزه گردشگری ،آداب و رسوم و ظرفیت‌های استان را مورد بررسی قرار دهیم.

برزگر با بیان اینکه تاکیدی که بر روی شناسایی پیشران های مرثر بر توسعه گردشگری است که بتواند به عدالت فضایی بر تمامی مناطق استان برساند، اضافه کرد:تجزیه وتحلیل بازار گردشگری، تدوین راهبردهای کلان توسعه گردشگری استان، ارائه طرح ها و برنامه های عملیاتی توسعه گردشگری اساس تدوین نظام جامع مدیریت عملکرد است.

وی نداشتن بانک اطلاعاتی از تمامی ظرفیت های حوزه گردشگری را از نقاط ضعف استان عنوان کرد که در قالب دیتابیس قرار است شکل بگیرد و گفت:تهیه اطلاعات از تمام ظرفیت های طبیعی و انسانی استان، ارائه برنامه عملیاتی با افق 20ساله گردشگری مازندران، برنامه ریزی برای رویکردهای تخصصی گردشگری سلامت، توسعه و ایجاد زیرساخت گردشگری و برنامه ریزی اقامت در دهکده های تندرستی که در مناطق جنوب استان در حال ایجاد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران بیان کرد:اقامتگاه‌های بوم گردی نیز در طرح جامع به عنوان سند بالادستی به آن پرداخته شد.

فیلم این گفت و گو را در کلیپ زیر ببینید: