رونمایی از پوستر ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی/اصحاب رسانه تا 10شهریور فرصت ارسال آثار دارند
رونمایی از پوستر ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی/اصحاب رسانه تا 10شهریور فرصت ارسال آثار دارند
6هزار اثر به دبیرخانه اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی ارسال شد و اصحاب رسانه تا پایان روز 10شهریورماه فرصت دارند تا آثار خود را ارسال کنند.

به گزارش ندای تجن- از پوسترششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی، درآیینی با حضور مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران درمحل دبیرخانه این اشکواره درشهرستان آمل رونمایی شد.

رئیس اجرایی ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی به خبرنگار ایسنا گفت: تاکنون حدود ۶ هزار اثر از هنرمندان و فعالان بخش فرهنگی از سراسر کشور به دبیرخانه ششمین دوره این اشکواره در شهرستان آمل ارسال شده است.

حسین جوادی افزود: آثار دریافتی از حدود ۳هزار هنرمند در ۶ بخش “رسانه، تئاتر خیابانی، عکس، شعر، کودک ونوجوان و داستان کوتاه” بوده که در دو ماه گذشته به دبیرخانه این اشکواره ملی ارسال شد.

وی، بیشترین تعداد آثار دریافتی را مربوط به بخش عکس، شعر و داستان بیان کرد و گفت: یکی از نکات برجسته این دوره ارسال بیش از ۶۰۰ تا ۷۰۰ اثرمحتوایی بخش کودک ونوجوان دربخش های مختلف بوده که ازاین تعداد بیش از ۲۰۰ اثر به دور دوم راه پیدا کرده است.

رئیس اجرایی ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی، با موضوع برگزاری ” امام حسین(ع) و مدافعان حرم ” اعلام واضافه کرد: این دو موضوع مهم ومحوری در پنج دوره گذشته این اشکواره تا به دوره ششم ثابت مانده است.

جوادی، برگزاری ششمین دوره اشکواره ملی فرهنگی هنری اشکواره حسینی روزهای ۱۶ تا ۲۷ شهریوراعلام کرد وگفت: با توجه به استقبال خوب هنرمندان برای شرکت دراین اشکواره، زمان ارسال اثار به دبیرخانه تا دهم شهریورماه تمدید شد.

وی افزود: اثرمنتخب از سوی هیات داوران از ۱۶ شهریور با نمایش آثارتئاترخیانی و به مرور بخش های دیگراین اشکواره درمجتمع های فرهنگی وهنری، نگارخانه ها واماکن زیارتی شهرستان آمل برای شهروندان وعلاقمندان این بخش ها اکران خواهد شد.

رئیس اجرایی ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی همچنین با اشاره به اینکه با هماهنگی وپیگیری هایی که با سازمان فرهنگ وارتباطات وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با رایزن های فرهنگی برخی کشورها برای حضور علاقمندان شرکت کننده از کشورهای مختلف شده است، تصریح کرد: درسال گذشته آثاری از هنرمندان ۵ کشور سوریه، امارات، فرانسه وآفریقای جنوبی وترکیه دریافت شده وپیش بینی می شود، امسال نیز ازهمین کشورها تا قبل از پایان مهلت ارسال آثار دریافت شود.

جوادی، هدف از برگزاری اشکواره فرهنگی هنری حسینی را جریان سازی فرهنگی و هنری از حماسه درس آموز عاشورا بیان کرد و ادامه داد: حرکت امام حسین (ع) یکی از مصادیق جهاد تبیین است، که می‌تواند برای تمامی سنین یک الگوی مهم و تأثیر گذار باشد.

وی تصریح کرد: حرف زدن با زبان هنر همیشه برای انتقال مفاهیم و ارزش‌ها اثرگذارتر خواهد بود به خصوص در موضوعات مهم عقیدتی که زبان هنر می‌تواند مرزبندی‌ها را کنار بزند.

وی، از اشکواره فرهنگی هنری حسینی به عنوان یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی، مذهبی درسطح کشور بیان کرد و یادآورشد، با توجه به استقبال خوب و چشمگیر مردم و هنرمندان از پنج  دوره قبلی این اشکواره، تلاش خواهد شد تا از ظرفیت هنر و رسانه برای انتقال مفاهیم متعالی نهضت عاشورا به نسل جوان جامعه ایرانی و حتی فرامنطقه ای اقدام کرد.

قربانعلی مسافر دبیر بخش رسانه ششمین اشکواره ملی حسینی نیز از تمدید مهلت ارسال اثر به ششمین دوره از این رویداد در بخش های یاداشت، مقاله، گزارش و مصاحبه خبر داد.


دبیر بخش رسانه ششمین اشکواره ملی با بیان اینکه ارسال آثار به دبیرخانه تمدید شد، عنوان کرد:به دلیل استقبال اهالی مطبوعات و خبرنگاران از این جشنواره مهلت ارسال آثار تا ۱۰ شهریور تمدید می شود.
وی ادامه داد: علاقمندان می توانند در بخش های مختلف اعم از یاداشت و مقاله، گزارش و مصاحبه با موضوعات ترویج فرهنگ حسینی، معرفی آداب و آیین های مردمی در دهه محرم، ترویج ایثار و رشادت های در دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم در این اشکواره شرکت کنند.

مسافر به کیفیت بالای آثار اشاره کرد و افزود: خوشبختانه تا کنون استقبال خوبی داشتیم و از چند استان نیز آثار به جشنواره ارائه شد، بیشترین آثار نیز در بخش گزارش نویسی بوده است.