کاهش زمان دریافت مجوز کسب‌وکار/آغاز عملیات اجرایی احداث شهر البسه برای اشتغال‌زایی و گردشگری در منطقه گلوگاه
کاهش زمان دریافت مجوز کسب‌وکار/آغاز عملیات اجرایی احداث شهر البسه برای اشتغال‌زایی و گردشگری در منطقه گلوگاه

به گزارش ندای تجن – استاندار مازندران امروز به مناسبت گرامی داشت هفته دولت نشستی با اصحاب رسانه استان در محل سالن اجتماعات صداوسیمای مازندران برگزار کرد. سید محمود حسینی‌پور با بیان اینکه امنیت ایران اسلامی به برکت خون شهدا به دست آمد، گفت: شخصیت شهیدان باهنر و رجایی از نظر اخلاقی، تلاش و علم […]

به گزارش ندای تجن – استاندار مازندران امروز به مناسبت گرامی داشت هفته دولت نشستی با اصحاب رسانه استان در محل سالن اجتماعات صداوسیمای مازندران برگزار کرد.

سید محمود حسینی‌پور با بیان اینکه امنیت ایران اسلامی به برکت خون شهدا به دست آمد، گفت: شخصیت شهیدان باهنر و رجایی از نظر اخلاقی، تلاش و علم و عمل و سیاست طوری بود که باتوجه‌به عمر کوتاه دولتشان، نامشان ماندگار شد و به نام هفته دولت نام‌گذاری شد که دولت باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز دولت مردمی ارزش‌ها و شعار را فریاد می‌زند و اگر بعدازاین دولت ناکامی‌هایی را مشاهده کردیم عدول از ارزش‌هایی است که دولت شهیدان باهنر و رجایی پایه‌گذاری کردند است، افزود: در ابلاغیه گام دوم انقلاب که چندساله است به فرمان رهبری در دستور کار قرار گرفت بر اساس مقتضیات زمان امروز باید گفتمان انقلاب اسلامی برآمده از اندیشه امامین انقلاب برگرفته از خدمت و عدالت باشد.

استاندار مازندران با بیان اینکه در طی 2 سال گذشته آن چه برای مسئولین ریل‌گذاری کردیم معطوف به همین مسیر بود و اینکه چقدر توانستیم تأثیرگذار باشیم راه زیادی در پیش داریم، ادامه داد: مجموعه مدیریتی استان در زیر گفتمان دولت مردمی است که تخصیص عدالت را در گرو برنامه‌ریزی، کمک از نخبگان استان و.. است، سند تحول دولت مبنای تحول‌خواهی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های آنالیز کشورها در جوامع بین‌الملل رشد اقتصادی کشورهای هدف است، افزود: اگر رشد مثبت باشد کشورها تمایل به ارتباط پیدا می‌کنند و اگر منفی باشد کشورها کمتر تن به این ارتباط می‌دهند.

حسینی‌پور با بیان حفظ جایگاه و ارتقای پاسپورت ایرانی در میان سایر کشورها، گفت: مازندران مرکز ثقل کریدور شمال به جنوب قرار دارد که اگر بتواند به‌سرعت زیرساخت‌های خود را آماده کند و نمایندگی را انجام دهد برای تاریخ استان کفایت می‌کند؛ تمام تلاش ما در یک سال گذشته صرف برقراری ارتباط با کشورهای همسایه بود تا به بازار جهانی دست یابیم.

وی افزود: ما می‌توانیم مازندران را متمول کنیم منوط بر اینکه در مازندران صدای واحد و هماهنگ برای مسئولین ملی ارسال شود و در این صورت می‌توانیم از همه ظرفیت‌های مازندران استفاده کنیم و نمایندگی کل کشور را در کریدور شمال به جنوب بر عهده خواهیم گرفت.

حسینی‌پور در ادامه گزارشی از کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی استان و کاهش نرخ تورم مازندران نسبت به کشور ارائه داد و گفت: از لحاظ کاهش نرخ تورم رتبه ششم را در کشور داریم.

وی با اشاره به رشد 4درصدی نرخ رشد اقتصادی در مازندران تا پایان سال 1401، ادامه داد: برای سال جاری برنامه رشد 8درصدی را در دستور کار داریم.

وی با تأکید بر اهمیت موضوع سرمایه‌گذاری در مازندران که بر رشد اقتصادی بسیار اثرگذار است، افزود: برای افزایش سرمایه‌گذاری پنجره واحد ایجاد کردیم و توانستیم فاصله صدور مجوز پروانه فعالیت را از یک سال و نیم تا دو سال به مدت 45 روز تا دو ماه کاهش دهیم.

استاندار مازندران از رونمایی پلتفرم صدور مجوز در هفته دولت خبر داد و اضافه کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی افراد بسیاری به ما مراجعه کردند که هم اکنون در رامسر سرمایه‌گذار خارجی 40 میلیون دلار هزینه‌کرد یا سرمایه‌گذارهایی داریم که 150 میلیون دلار در استان هزینه می‌کنند.

حسینی‌پور با بیان اینکه مهم‌ترین بحث برای سرمایه‌گذاری امنیت است، افزود: این موضوع که زیرساخت‌های احساس امنیت در استان ایجاد شود را راحتی نیست اما توانستیم فراهم کنیم؛ در دولت سیزدهم نخستین استانی هستیم که فاینانس با کشور چین را از آن خودمان کردیم.

وی با اشاره به اینکه در هفته دولت امسال هزار و ۱۶۵ طرح با سرمایه‌گذاری بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال در مازندران افتتاح و بهره‌برداری می‌شود، گفت:

استاندار خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی ۲۱۲ طرح نیز با بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال در هفته دولت امسال در مازندران آغاز خواهد شد و این طرح‌ها در بخش تولیدی، صنعتی و خدماتی است.

مقام عالی دولت در مازندران اضافه کرد: برای نخستین‌بار در کشور، عملیات اجرایی بزرگ‌ترین شهر البسه در منطقه گلوگاه، راه‌اندازی خواهد شد که برای بانوان سرپرست خانوار استان محل اشتغال می‌شود و با اجرای این طرح شرق استان به یک مقصد گردشگری تبدیل خواهد شد و برندهای مختلف تولیدی در این منطقه فعال می‌شوند.

حسینی‌پور اضافه کرد: طرح بزرگ کارخانه تولید اتومبیل تمام برقی در بهشهر با تعیین سرمایه‌گذار در حال انجام و طی‌شدن مراحل نهایی است که عملیات اجرایی این طرح نیز در هفته دولت امسال آغاز می‌شود.

وی افزود: آزادراه چالوس به رامسر با ۷۹ کیلومتر تونل و ۲۲ کیلومتر پل یکی دیگر از طرح‌های مهم و در دست اجرا است و چون قیمت زمین در این منطقه بالاست، هم‌زمان هفت جزیره با کاربری مختلف این طرح را پشتیبانی می‌کنند که مراحل نهایی را طی می‌کند که یک جزیره کاربری فرودگاهی و یک جزیره دیگر کاربری سلامت و دیگری کاربری فناوری دارد.

این خبر تکمیل می‌شود