احتمال اختلال در تردد به ویژه در مناطق کوهستانی/غواصی و شنا ممنوع
احتمال اختلال در تردد به ویژه در مناطق کوهستانی/غواصی و شنا ممنوع
- سازمان هواشناسی از تشدید فعالیت سامانه بارشی در روز شنبه خبر داد و اعلام کرد: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و کاهش نسبی دما فردا سه استان خراسان شمالی، گلستان و ارتفاعات مازندران را در بر می‌گیرد.

به گزارش ندای تجن به نقل از ایرنا سازمان هواشناسی در هشدار نارنجی از رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و کاهش نسبی دما به دلیل ورود سامانه بارشی به ۳ استان خبر داده است.

بر این اساس فردا در خراسان شمالی، گلستان، ارتفاعات مازندران احتمال اختلال در تردد بویژه در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه و وزش باد شدید موقت وجود دارد.

هواشناسی نسبت به خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهن‌سال، اختلال در ناوگان حمل نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای و به اجتناب از تردد در جاده‌های کوهستانی بویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری توصیه کرده است.

امروز هم چنین در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های مازندران و گلستان، به دلیل افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج احتمال غرق شدن شناگران و شناورهای سبک، تفریحی، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه ، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی وجود دارد.

هواشناسی نسبت به اجتناب از عملیات تفریحی، بویژه غواصی و شنا،محدودیت در تردد با شناورهای سبک و نیمه سنگین،محدودیت در فعالیت های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و بویژه محدودیت در فعالی‌ های فراساحل توصیه کرده است.