لزوم نظارت بر داروخانه‌ها و جلوگیری از احتکار/گرانی‌ها کنترل شود/باید صادرات تسهیل شود
لزوم نظارت بر داروخانه‌ها و جلوگیری از احتکار/گرانی‌ها کنترل شود/باید صادرات تسهیل شود

ندای تجن- نماینده رهبری در مازندران در خطبه های نماز جمعه امروز [با اشاره به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر]گفت: گرچه این شهدا رفتند اما ریشه که انقلاب اسلامی و ایمان این مردم و حس شهادت‌طلبی است باقی مانده است، ریشه ولایت است. آیت الله محمدی لائینی [با اشاره به حدیثی از امام صادق […]

ندای تجن- نماینده رهبری در مازندران در خطبه های نماز جمعه امروز [با اشاره به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر]گفت: گرچه این شهدا رفتند اما ریشه که انقلاب اسلامی و ایمان این مردم و حس شهادت‌طلبی است باقی مانده است، ریشه ولایت است.

آیت الله محمدی لائینی [با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع)]افزود: اول آنکه حاکمان باید مرزداری درستی کرده و امنیت جامعه را حفظ کنند، دوم پرداخت حق و حقوق آحاد مردم است و نباید مورد تبعیض قرار بگیرد و سوم باید برای ارائه خدمات به مردم انسان‌های سالم و صالح را انتخاب کنند، شنبه روز کارمند است، کارمندی که انتخاب می‌شوند باید از شایستگان باشد‌.

وی با بیان اینکه پنجم شهریور بزرگداشت زکریای رازی و روز داروسازی است، گفت:بخش زیادی از سلامت مردم مربوط به این قسمت است و باید نظارت درستی صورت بگیرد، اخباری همچون ده‌ها داروخانه و انبار که به احتکار دارو و ایجاد اختلال در بازار دارو می‌پردازند نباید اتفاق بی افتد و سرنوشت یک ملت به دست عده‌ای انحصارگر نباید بیفتد.

امام جمعه ساری بیان کرد:هفته تعاون است، مردمی شدن اقتصاد در نظام اسلامی یک اصل است که باید بیشتر به آن توجه شده و اجرا شود.

وی هفته دولت را گرامی داشت و ادامه داد: از خدمات دولت تشکر می کنیم اما چند توصیه داریم؛ این سنگر و کرسی متعلق به شهدا و مردم است و نباید کم کاری صورت بگیرد، بخش زیادی از مشکلات مربوط به نداشتن و نبودن نیست مربوط به ناکارآمدی است و آن مسئول نباید مسئولیتی را که صلاحیتش را ندارد بپذیرد.

آیت الله لائینی افزود:دولت‌مردان ما در زمینه مهار تورم و رشد تولید باید جدی‌تر وارد میدان شوند تا سفره مردم رونق بیشتری پیدا کند، گرانی‌ها کنترل شود، تولید روان باشد چرا که تولیدکنندگان ما گلایه و شکایات زیادی دارند.

وی بیان کرد: نکته دیگر اینکه باید به حوزه صنعتی شدن استان توجه بیشتری شود، انسان صنعت در دنیا بسیار مورد توجه است و موانع باید با درنظر گرفتن ضوابط و شرایط برطرف شود، محیط زیست مهم است اما نباید مانع صنعتی شدن استان شود.

امام جمعه ساری افزود:باتوجه به وجود تولیدات خوب در مازندران باید صادرات تسهیل شود اما موانع زیادی وجود دارد، اگر بتوانیم صادرات را ارزان کنیم کشاورزان ما آسیب‌هایی که دیدند را نخواهند دید.

وی با تاکید بر این موضوع که دولت‌مردان ما باید بدهکاری‌های خودشان را به مردم سریع‌تر بپردازند،گفت: پول گندم را باید نقدی به کشاورزان پرداخت کنند، وفای به عهد هم برای دولت و هم برای مردم مهم است.

نماینده رهبری در استان بیان کرد: از کشاورزان بابت اعتماد به دولت تشکر می کنم، دولت امسال بیش از ده‌میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کرده و از اینکه کشاورزان اعتماد کردند و از قاچاق گندم جلوگیری شد خوب است و دولت باید مابقی مطالبات را پرداخت کند.

وی [با تاکید بر لزوم حفظ ثروت‌ها و منابع طبیعی]افزود: متجاوزان نباید به انفال و منابع طبیعی دست‌اندازی، تجاوز و تعرض داشته باشند، منابع طبیعی و نهادهای مرتبط با آن‌ها خیلی باید جدی باشند، نه اینکه فردی بومی منطقه را به صلابه بکشند و از آن طرف تجاوزها صورت بگیرد یا زمین‌های کشاورزی که طرف بیش از نیم قرن در آن فعالیت دارد بدون اطلاع فرد به اسم منابع طبیعی ثبت کنند.

آیت الله لائینی گفت:مسئله امنیت بسیار مسئله مهمی است و یکی از اهداف دشمنان ناامن کردن جامعه است، اگر جامعه ناامن شود نه کار، تولید، صنعت و کاسبی انجام می‌گیرد و نه توزیع درست و بالاخره اینکه همه ضرر می‌کنند پس حفظ امنیت برای ما مهم است چنان که اختلال در امنیت هدف دشمن است.

امام جمعه ساری افزود:اغتشاش و ناامنی سیاست معاویه است، امروز هم دنیا و دشمنان ما همین سیاست را دارد اما ما به دنیای استکبار معاویه‌ای اعلام می‌کنیم که هر دستی که بخواهد اغتشاش و غارات معاویه‌ای و صهیونیستی ایجاد کند آن دست به وسیله مردم قطع خواهد شد.

لازم به ذکر است امروز میز خدمت استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی به مناسبت گرامی داشت هفته دولت در محل نماز جمعه مستقر بود.