3منطقه آزاد مازندران مورد موافقت قرار گرفت/محل پتروشیمی منحصربه‌فرد است/می‌دانیم مردم در بحث معیشتی تحت فشار هستند
3منطقه آزاد مازندران مورد موافقت قرار گرفت/محل پتروشیمی منحصربه‌فرد است/می‌دانیم مردم در بحث معیشتی تحت فشار هستند
استاندار مازندران به سئوالات اصحاب رسانه پاسخ گفت.

به گزارش ندای تجن – استاندار مازندران به مناسبت هفته دولت نشستی با اهالی رسانه داشت و بخشی از عملکرد و برنامه‌های خود را بیان کرد.

سید محمود حسینی‌پور با بیان اینکه پس از تصویب منطقه آزاد مازندران در مجلس شورای اسلامی، طرح به شورای نگهبان رفت و در یکی از کمیسیون‌ها حذف شد، گفت: پس از آن طی جلسه‌ای با اعضای شورای نگهبان توانستیم رضایت ناپلئونی برای راه‌اندازی منطقه آزاد در مازندران را بگیریم.

وی افزود:3 منطقه در نوشهر، بابلسر و امیرآباد بهشهر برای اجرای منطقه آزاد تجاری در نظر گرفته شد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه نقش رسانه‌ها در تبیین مناطق آزاد بسیار مهم است، گفت:290 هزار میلیارد دلار از بازار تجاری کشورهای همسایه مربوط به کشور روسیه است که اگر 5 میلیارد دلار را بتوانیم برای مازندران دریافت کنیم سبب رشد استان می‌شود.

وی با بیان اینکه در موضوع دانش‌بنیان بسیاری از کشورها به دستاوردهای ما نیاز دارند، افزود: برنامه داریم که کنارگذر گلوگاه تا رامسر را با همکاری پیمانکاری ایرانی که در امارات کار می‌کند، نوسازی کنیم و این جاده هوشمند خواهد شد که جزو پروژه‌های مهم سال جاری است.

حسینی‌پور در پاسخ به سؤالی درباره رسانه گریز بودن مدیران برخی از دستگاه‌های اجرای، گفت: نیاز است نقدهایی را مطرح کنیم که مدیران را روبه‌جلو ببرد و رفتارشناسی در مجموعه رسانه‌ها داشته باشیم، باتوجه‌به اینکه ما هنوز درک درستی از رسانه در کشور نداریم نیاز به آموزش و کارکردن داریم؛ در دنیا برای مدیران کلاس‌های آموزشی می‌گذارند تا بدانند اقدامات و فعالیت‌ها باید پیوست رسانه داشته باشد که در کشور ما باید فرهنگ آن ایجاد شود.

استاندار در پاسخ به سئو الی درباره اجرای طرح سد فینسک، افزود: فعلاً هیچ اقدامی برای سد فینسک قرار نیست انجام شود.

وی درباره تغییرات مدیریتی در استان، گفت: تغییرات در دولت طبیعی است که باشد البته اگر مدیری تغییر کرد دلیل عدم شایستگی او نیست.

حسینی‌پور درباره راه‌اندازی پتروشیمی مازندران در نزدیکی میانکاله، گفت: پتروشیمی حق مردم مازندران است یک نگاه غیرکارشناسی مطرح شد که پشت آن معلوم نیست چه جریاناتی باشد.

وی ادامه داد: امروز در دنیا بحث محیط‌زیست با این اقدامات کنار آمده است و پتروشیمی 4 کیلومتر با میانکاله فاصله دارد که بر اساس قانون محیط‌زیست 11 هزار متر فاصله کافی است، رئیس‌جمهور دستور داد و گزارش‌های خوبی درباره این موضوع انجام شد و وزارت کشور اعلام کرد که هیچ‌گونه اغراقی نشد و در قوه قضائیه هم اعلام شد که تا زمانی که مصوبه دولت دارد قابل‌اجرا هست.

استاندار افزود: سرمایه‌گذار اصلی پتروشیمی مازندران در آلمان است که کار اجرا و سرمایه‌گذاری را انجام می‌دهد و 200 هزار میلیارد تومان همین‌الان برای احداث پتروشیمی وارد کشور و مازندران می‌شود؛ محل پتروشیمی منحصربه‌فرد است و هر چقدر بتوانیم تولید کنیم می‌توانیم حوزه شرق کشور را پوشش دهیم.

حسینی‌پور ادامه داد: برخی‌ها سبک می‌نویسند و نمی‌دانم که برای دنیا و آخرتشان چه پاسخی دارند، این مجموعه 7 هزار نفر اشتغال دارد و چون بیشتر کسانی که قرار است در پتروشیمی مشغول به کار شوند بالای فوق‌لیسانس هستند.

وی درباره گردشگری مازندران نیز، گفت: ریل‌گذاری‌های آن انجام شده است، بزرگ‌ترین شهر سلامت در رامسر با 40 میلیون دلار سرمایه‌گذاری در حال ساخت است، ما ساری و رامسر را بین‌المللی کردیم از مسقط تا ایران چقدر مسافر دارد ما برای مازندران پرواز را آوردیم.

حسینی‌پور افزود: باید زیرساخت‌های گردشگری را برای مسافران فراهم کنیم، نخستین کشتی مسافری در هفته دولت در نوشهر فعالیت خود را آغاز می کندو سرمایه‌گذاری در مازندران داریم که آماده خرید کشتی است مجوز 2 کروز را دریافت کردیم که خواستیم زودتر اقدام شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه تعداد بسیاری بوم‌گردی در مازندران راه‌اندازی شد، ادامه داد: منطقه کلاردشت مازندران محل گردشگری عرب‌های متمول است.

وی درباره احداث پروژه نیمه‌کاره ماهفروجک ساری، گفت: این بیمارستان بیشترین وقت ما را گرفت تا از طریق تهاتر نفت مشکل را حل کنیم که هم اکنون 70 تا 80درصد حل شده است؛ ما برای دانه‌دانه پروژه‌ها در مازندران پرونده درست کردیم؛ اما برخی مسئولان پروژه‌ها هم به خارج از کشور رفتند که از آنان خواستیم برای تکمیل آن اقدام کنند.

حسینی‌پور درباره پروژه کارخانه زباله‌سوز ساری، این طور توضیح داد که یک سری مباحث حقوقی دارد؛ اما کار سازه تقریباً 99درصد تمام شد و در حال نصب تجهیزات هستند.

وی با اشاره به اینکه سد گلودرد از افتخارات دولت سیزدهم است، افزود: زیباترین پل بلند مازندران خواهد شد که بر اساس قول پیمانکار تا 3 ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد، این پروژه شبیه پل طبیعت تهران می‌شود که گردشگران از آن استفاده می‌کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه در حوزه مولدسازی املاک دولتی اقدامات بسیاری انجام دادیم به‌طوری‌که استارت کار از مازندران بود، ادامه داد: در حال پیگیری هستیم تا این املاک را به بخش خصوصی بسپاریم.

وی در پاسخ به سئوالی درباره وضعیت معیشتی نامناسب مردم، گفت: می‌دانیم که بخشی از مردم در موضوع معیشتی تحت‌فشار هستند و بر اساس دستور رئیس‌جمهور دو دهک به دهک‌های کشور اضافه شد.