کلاهبرداری 3میلیاردی از مردم با بهانه برنده‌شدن در قرعه‌کشی
کلاهبرداری 3میلیاردی از مردم با بهانه برنده‌شدن در قرعه‌کشی
سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات استان مازندران از بازداشت متهم به کلاهبرداری و سرقت اینترنتی 3 میلیاردی در "ساری" خبر داد .

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “سامع خورشاد” با اعلام این خبر، بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از تعدادی شهروند در شهرستان ساری، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت .

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و تحقیقات گسترده پلیسی موفق شدند، رد متهم اصلی این پرونده را در یکی از زندان های تهران شناسایی کنند که با تلفن همراه در اختیار اقدام به برقراری تماس تلفنی با بیرون از زندان می کرد.

رئیس پلیس فتای مازندران، اظهار کرد: متهم که با برقراري ارتباط تلفني با شهروندان به بهانه برنده شدن آنان در قرعه کشي برنامه های رادیویی، اطلاعات اينترنت بانک آنان را سرقت و از حساب های بانکی این افراد به صورت غیرقانونی برداشت می کرد با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی به همراه همدستش دستگیر شد.

سرهنگ خورشاد، افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس به خرید طلا و جواهرات با وجوه سرقتی به ارزش 3 میلیارد ریال از سطح استان های البرز و تهران اقرار کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .

رئیس پلیس فتای مازندران در پایان به شهروندان توصیه کرد: مراقب ترفند کلاهبرداران و سودجویان در فضای مجازی و درگاه های اینترنتی باشند و به محض مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریتهای سایبری با شماره 09638 اعلام کنند.