کل کاغذ مورد نیاز سال جاری ایرانی خواهد بود
کل کاغذ مورد نیاز سال جاری ایرانی خواهد بود
مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران، گفت: قول میدهم امسال کل کاغذ مورد نیاز کتاب های درسی دانش آموزان با کاغذ ایرانی چاپ و به دست آنان خواهد رسید.


به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران ، نیک نژاد مدیر عامل این شرکت با تقدیر از برنامه های دولت برای خودکفائی در تولید کاغذ چاپ و تحریر افزود: بیشتر از 35 هزارتن کاغذ تا پایان سال با هدف تامین کاغذ مورد نیاز کتب درسی در کارخانه کاغذ مازندران تولید و به آموزش و پرورش تحویل خواهد شد.
وی افزود: همانطور که رئیس جمهور محترم روز گذشته در جمع اصحاب رسانه بیان داشتند رشد تولید کاغذ ایرانی در دو سال گذشته و با حمایت های دولت در این مجموعه صنعتی افزایش قابل توجهی داشته به طوریکه از 7 هزار تن تولید کاغذ در پایان سال 99 به 42 هزار تن در سال گذشته و امسال نیز به 50 هزار تن خواهد رسید.
نیک نژاد با بیان اینکه از 15 شهریور ماه تولید کاغذ مورد نیاز آموزش و پرورش آغاز می شود وعده داد ، با همکاری دولت ضمن برنامه ریزی برای کاهش قیمت کاغذ در بازار آزاد سعی خواهیم کرد بخشی از نیاز جامعه نشر کشور را هم پوشش دهیم.
وی مهمترین اثرات خودکفائی در تولید کالای استراتژیک کاغذ در کشور را تنظیم بازار و ثبات آن، کوتاه نمودن دست دلالان و مافیای کاغذ و جلوگیری از خروج ارز از کشور خواند و گفت : اینکه پس از انقلاب برای اولین بار با حمایت شخص رئیس جمهور و در راستای منویات مقام معظم رهبری کل کتب دانش آموزان ایرانی با کاغذ ایرانی چاپ و توزیع می گردد دست آورد بزرگی است که تاکنون سابقه نداشته است.