فیلم/پزشکان ایرانی مستقر در بیمارستان کربلا درباره نحوه درمان زائران می‌گویند
فیلم/پزشکان ایرانی مستقر در بیمارستان کربلا درباره نحوه درمان زائران می‌گویند

به گزارش ندای تجن- چند روزی بیشتر به اربعین حسینی (ع) باقی نمانده است و برخی از آنانی که دل در گرو این امام دارند رخت سفر برتن کردند و عازم کربلای معلی شدند. به گفته مسئولان خوشبختانه تردد زوار در مسیر رفت و بازگشت به خوبی در حال انجام است، چون دولت زیرساخت‌های خوبی […]

به گزارش ندای تجن- چند روزی بیشتر به اربعین حسینی (ع) باقی نمانده است و برخی از آنانی که دل در گرو این امام دارند رخت سفر برتن کردند و عازم کربلای معلی شدند.

به گفته مسئولان خوشبختانه تردد زوار در مسیر رفت و بازگشت به خوبی در حال انجام است، چون دولت زیرساخت‌های خوبی برای تردد زوار در مرزها مهران  فراهم کرده و نسبت به سال گذشته خیلی بهتر شده است؛ در این میان پزشکان ایرانی مستقر در عراق نیز حرف هایی برای گفتن دارند.

دکتر شاهوردی رئیس تیم هلال احمر مستقر در بیمارستان حسینی کربلای معلی درباره نحوه رسیدگی به زائران بیمار، گفت:همه بیمارانی که به این بیمارستان ارجاع داده می شوند به صورت درمان سرپایی یا بستری در بخش درمان می‌شوند.

فیلم مصاحبه با پزشکان که توسط بهزادمختاری برای ما ارسال شد را در زیر ببینید:

وی افزود:افرادی که نیاز به درمان بیشتر دارند به مرز مهران یا از طریق مرز به تهران ارسال می شوند.

شاهوردی با بیان اینکه تاکنون صدها بیمار به این مرکز درمانی مراجعه کردند، ادامه داد:روزانه 20تا 30نفر بیمار از طریق آمبولانس به مرزهای حلب یا شلمچه ارسال می کنیم یا از طریق هوایی به نجف یا تهران می فرستیم.

رئیس تیم هلال احمر مستقر در بیمارستان حسینی کربلای معلی معتقد است که رسیدگی به بیماران خودش نوعی زیارت است و در صورتی که فرصت یابند به حرم امام حسین (ع) برای زیارت می روند.

دکتر حسینی از ارتوپدهای مستقر در بیمارستان نیز با بیان اینکه شکستگی های سطحی و گرفتگی پا در محل بیمارستان درمان می شوند، گفت: اگر شکستگی زائری عمیق باشد به مراکز درمانی ایران منتقل می کنیم.