مطالعات مردم نگاری مازندران مجددا بازنگری شد/لزوم احیای زبان مازندرانی
مطالعات مردم نگاری مازندران مجددا بازنگری شد/لزوم احیای زبان مازندرانی
سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از بازنگری مجدد مطالعات مردم نگاری مازندران خبر داد.

به‌ گزارش ندای تجن به نقل از نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، محسن باستانی۱۴ مرداد۱۴۰۲ به مناسبت نکوداشت روز ملی مردم شناسی مصادف با همکاران بخش معاونت میراث‌فرهنگی با اشاره به اینکه از سال 1393 زادروز ابوریحان بیرونی اولین مردم شناس جهان ایرانی نامگذاری شده است، افزود: باید زبان گویش مازندرانی که در حال ازبین رفتن مجدد احیاء شود.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه در حوزه میراث ناملموس که زیر شاخه‌ای از مردم شناسی است، تصریح کرد: 137 اثر استان مازندران ثبت ملی شده است.

باستانی در خصوص مطالعات مردم نگاری، اظهار کرد: مطالعات مردم نگاری در کل شهرستان‌های استان انجام و در سال 87 مجدد بازنگری شد.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی مازندران ادامه داد: در حال حاضر مطالعات مردم نگاری 3 شهرستان گلوگاه، رامسر و عباس آباد به دلیل نبود بودجه انجام نشد.

او خاطرنشان کرد: مطالعات مردم شناسی انجام و آرشیو آن در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین اداره‌کل مازندران به عنوان طرح جامع در اختیار اساتید و دانشجویان قرار می گیرد.

او یادآور شد: 2 شهرستان ساری و آمل در استان مازندران به عنوان مردم شناسی شهرهای بزرگ مورد بررسی قرار گرفت.